Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[Off Topic]Här finns rattar för alla...

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-30 10:20

Hejsan!

Hittade ett företag som säljer rattar av olika slag... Kanske nått för er som bygger/vill bygga en egen leksak.

http://www.knobs.com.tw/prod.htm

MVH
Demokid

Tack för tipset!

Lemon: Ditt inlägg är kränkande och jag tycker du har en väldigt tråkig attityd.
Tänker bara svara att jag tyvärr får göra dig besviken sen många år tillbaka.

• Medlem
  • 2004-05-30 13:27

GM: Måste försvara lemon!
Hans inlägg är ju gjort med en avväpnande smiley.

Vad vore ett forum man läser dagligen utan lite humor då och då?

Humor och humor.. var det någon humor i citronens inlägg så gick den helt förbi mig :confused::hmmm:

däremot var det en bra sida som Demokid tipsade om

• Medlem
  • 2004-05-30 15:22

Humor är från person till person, jag garvade till.
Det räcker för mig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-30 15:52

Aa Lemon, GM har faktiskt haft en Polysix väldigt länge

Någon som vill beställa?

• Oregistrerad
  • 2004-05-30 16:16

Ursäkt!

Jag är ledsen om jag kränkt dig GM - det var aldrig min mening, som Kloon så riktigt påpekade, så var smileyn där för att ange tonen på mitt inlägg, det är det enda uttrycksmedel vi har för att ange "tonfall"!

Hur som helst, nog med förklaringar!

Jag ber härmed officiellt om ursäkt, men...
...som bäddar får man ligga GM, kom ihåg det nästa gång du skickar PM...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-30 21:11

För att bryta allt detta snack ska jag bara meddela att en kopis köpte rattar från denna tillverkare för att byta ut dom trasiga på hans Opera-6:an... Det blev väldigt snyggt och skönare känsla.
Skulle faktiskt vilja byta ut rattarna på min ProOne för att få lite mer Prophet~5 känsla.

Företaget är väldigt proffsigt och jag har för mig att han hade alla rattar innom en vecka.

MVH
Demokid

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-05-30 22:25

Smart sida. Den hamnar bland favoriter. Kan vara bra till mitt kommande synthbyggarprojekt. Har en idé i mitt huvud som legat och grott i snart 1 år nu, och eftersom jag är galen i reglage så ska den naturligtvis ha massa dedikerade rattar och reglage

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-30 22:35

Clase:

Skulle inte du kunna bygga en kul sunt åt mig?? Jamenar dy bygger två och jag köer ena... typ.

• Medlem
  • 2004-05-30 22:43
Ursprungligen av Demokid:

Clase:
Skulle inte du kunna bygga en kul sunt åt mig?? Jamenar dy bygger två och jag köer ena... typ.

Precis som jag, långt ifrån nykter ikväll!

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-05-30 22:45

haha...jo, får se. Har en kompis som ska hjälpa mig med den tekniska biten, för jag är inte den som lödar direkt, men OM jag nu bygger en så kan jag bygga en till, om du står för matrialkostnaden typ. Jag kan ju glädja dig med att det blir en anväåndarvänlig analogsynth med patchmöjligheter och med en del intressanta oscilatorer och 2 parallela filter (eller hur man nu ska förklara). Enkelt förklarat så är det 2 minimoogar med patchmöjlighet...även om ljudet inte kommer låta moog.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-30 22:58

Kloon: Ha Ha Ha!!! You got me!!

Clase: Alltså jag skulle nog inte heller ge mig in på löd biten... Jag skulle självklart betala matrialkostnad och arbetskostnad... annars vore det ju rena rånet!! Men visst skulle det vara kul att ha en egen synth... en som ingan annan har förutom du Clase.

MVH
Demokid

Lemon: Din ursäkt godtages. Detta var lite av ett psykologiskt experiment ifrån min sida. Du har reagerat exakt som jag väntade mig. Förutom OLW då. Jag gissade på att du till sist skulle använda dig av personangrepp/kränkning till sist och det stämmde. Jag har varit ond.
Visst rattar kan ju vara många saker men jag förstod vad du syftade på. Det var ett par år innan man får köra bil

Förlåt mig också. Jag skulle inte lagt mig i din försäljning.

kloon: passa dig annars kanske jag berättar vad du gjorde med körgossen
(ja fan det är "riktig" humor detta )

Tillbaka till rattarna så är jag intresserad själv med tanke på kommande byggen. Kan hända att jag köper in en hel del.

• Medlem
  • 2004-05-30 23:52
Ursprungligen av GlobalMotion:

kloon: passa dig annars kanske jag berättar vad du gjorde med körgossen (ja fan det är "riktig" humor detta )

Han förnekar allt!! Inte riktigt nu, men han lär göra det om en stund.

[QUOTE="GlobalMotion"] Du har reagerat exakt som jag väntade mig. Förutom OLW då.
Hur hade du väntat dig att jag skulle "reagera" Dr. Freud?Jag misstänkte nästan att du varit inblandad i något psykologiskt experiment...I rattfrågan kan jag bara säga att ju större ju bättre ( nån som sett volymratten på en Quadrasynth )

hehe

Underbara och vackra rattar. Om man kan stajla en bil så borde man kunna stajla en synt. Jag är ruggigt sugen på att skaffa en ful och repig spaksynt och snygga till den, bara den funkar mekaniskt.

jävligt lika rattarna på min voyager. vet du om det e samma demokid?

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-05-31 01:18

...släpp det nu...börjar bli trött på att läsa en massa inlägg på 99musik nu som inte har något vettigt att berätta...snälla...

Håller med Claes. LÄGG NED DITT J-VLA TJAFSANDE nu är ni snälla. Pippin höjer rösten en smula men låter inte förbannad, det var mest en uppmaning. Tack.

Ååååh!

Ursprungligen av Demokid:

Har nån hört med dem vad minimi-ordern är?

Jag var med och beställde specialsvarvade alu-rattar en gång, men jag vet inte varifrån de kom. Jag tror vi fick skramla ihop till 500 eller 1000 stycken.

Man kanske skulle börja producera nån mini-klon så man får anledning att shoppa snygga rattar! :kaaaka!:

Det är synd att "Isolit" i Perstorp inte finns längre:
http://www.acc.umu.se/~polarn-p/sas/Rattmania/rattmania.html

//RtMI

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-05-31 02:59

Rattar är viktigare än vad man tror. Känslan i korgs ms-2000 hade kunnat vara minst dubbelt så skön om den hade lite större rattar och lite hårdare motstånd. SidStation har ett motstånd som är att sträva efter i min smak, kanske lite mindre trögare, men någonstans i närheten.

Är inte volymratten på en Yamaha YS-100/200 ännu större? Ingen av de VA-syntarna jag har eller har haft hat haft sköna rattar. Tror inte de skulle kosta så där värst mycket mer per synt om de lade ned lite mer möda på rattarna och regalgen. Nu verkar tillverkarna bara bry sig om att kränga stora volymer till ungar som tror att många rattar är det samma som klassist ljud.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-05-31 10:53

Kul sida! Man skulle kunna göra värsta kuliga synten med helt sjuka rattar!

SidStation har magnefika rattar! exackta och lagom motstånd!

Skräckexempel: Cs1x har rattar som en galen skulle gilla.....

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-31 16:22

Clase: Det känns som om du är inne på ganska mycket samma tankar som jag vad gäller hemmabygget.

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-05-31 19:09

Makari: Jaså? Vad kul, då borde man kanske sätta sig ner och bygga en då, eftersom det verkar finnas en efterfrågan. Måste bara få hem min tekniska polare från Jönköping först, så man kan bygga lite. Den är ganska smart, och kan nog bli ett kul tillbehör i en studio. Hinner inte berätta mer nu, för att jag ska till jobbet...jupp...jobba natt igen ...får väl hyra nån film eller något...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-31 19:12

peter ripa: Ja dom liknar faktiskt rattarna på Voyagern men jag vet inte om det är samma.

MVH
Demokid

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-31 21:39

Du behöver inte bygga nån till mig, jag bygger min själv Jag skrev lite mer om den i tråden om "er drömsynth" men den kommer också att ha två filter som man kan köra parallellt eller i serie och massa modulationsmöjligheter.
Berätta gärna mer om din.

Bevaka tråden