Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod på två datorer?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två datorer nu och jag vill kunna synka iPodden med båda.
Men det verkar inte gå för sig det. Utan den verkar vara låst helt och hållet till första burken som den kom i kontakt med.

Kan jag fixa detta på något sätt?

[ 24 Maj 2002, 16:26: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

Funkar det inte om dy synkar helt manuellt?

Jag kan inte dra låter från iPoden till iTunes i den nya datorn.
Visst jag fattar att det är för att undvika priatkopiering av musik men men det är min datorer båda två.
Få testa om jag kan kopiera en ny importerad skiva till iPoden. Raporterar senare hur det gick.

• Oregistrerad
  • 2002-05-24 20:11

Se till att du har samma filer på båda datorerna. Kopiera iTunes biblioteket mellan datorerna sen är det bara att kopla iPod till den dator som du önskar. Den kommer att vara låst till den dator den senast kopierade från. Lycka till.

• Oregistrerad
  • 2002-05-24 20:15

Se till att du har samma filer på båda datorerna. Kopiera iTunes biblioteket mellan datorerna sen är det bara att kopla iPod till den dator som du önskar. Den kommer att vara låst till den dator den senast kopierade från. Lycka till.

• Oregistrerad
  • 2002-05-24 20:37

Det finns inget crack till detta? Eller skulle det vara oligligt? Inte värre än att göra en DVD regionsfri känns det dock som… vilken inte är olagligt.

• Medlem
  • International user
  • 2002-05-24 20:51

Det finns ett flertal verktyg för att kopiera låtar till/från flera burkar. Gå till www.versiontracker.com och sök på Pod så hittar du en dröse, själv kör jag med Xpod.

//mattan

[ 24 Maj 2002, 20:56: Meddelandet ändrat av: mattan ]

Det jag snarast ville ha var att om jag importerar en skiva på min iMac så vill jag lägga den iPoden. Jag har numera extremt lite musik på hårddisken bara iPoden.
Jag tror det går.
HDn blir bara en tillfällig lagring.

Men 5 Gb iPoden börjar ta slut bara 1 Gb kvar. Suck.
Måste nog byta... till 10 Gb...

1
Bevaka tråden