Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa TiBook nu och vilken eller vänta?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det var värst vad oseriösa konsumentvägledare vi fått i landet. Moral och etik står tydligen inte på dagordningen längre... Som du säkert vet efter dina studier i handelsrätt så är inte ARN någon domstol. Vill du driva detta fall får du göra det i tingsrätten. Eller så kan du välja att inte slösa skattebetalarnas pengar på oväsentligheter.
/Markus Danilsons, Macoteket

  • Medlem
  • International user
  • 2002-05-27 17:26

Om vi vänder på resonemanget då. Om jag hade köpt en PB av er för 21900 och när jag ska betala räkningen råkar skriva in 12900 hade macoteket då nöjt sig med att skriva ett vänligt brev att jag måste ha gjort ett skrivfel och bett mig att åtgärda detta, eller hade macoteket skickat ett kravbrev med anspråk på ränta? Jag vet inte, men jag har slutat hoppas på att folk är vänliga mot varandra speciellt om man kan tjäna pengar på att inte vara det.

Jag fick mig en glad överaskning när jag tidigare idag surfade in på Macotekets hemsida, PB G4 550 för 16000:- ink moms! Utan att tveka slog jag till och beställde en. Det är tydligen fler här som upptäckt detta otroliga pris.
Hoppas bara att de leverar till det pris de har uppgett. Annars är det tur att man besitter en hel del kunskaper i handelsrätt och avtalsrätt. Jag har också fått en orderbekräftelse så det borde bli svårt för Macoteket att ändra sig

Med tanke på det du skriver verkar det som att du redan när du såg priset förstod att det var för bra för att vara sant. Att sedan försöka hävda din rätt verkar befängt. Särskilt med tanke på vad du skrivit här... det framgår klart att du visste att priset var felaktigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-05-27 17:36

Är det inte lika bra att vi avslutar denna diskussion innan den urartar totalt? Vi har tydligen olika åsikter om vad som borde gälla men inget löses av att vi bråkar här på 99mac.com....

Det skulle vara en underbar värld om alla bara var vänner....

Macoteket skickar ut två påminnelser utan att ränta faktureras.

Det skulle vara en underbar värld om alla bara var vänner....

Prova det ...

  • Oregistrerad
  • 2002-05-27 17:46

Håller med. Alla kan göra misstag och alla har rätt till en andra chans. Begår man ett misstag erkänner man det rättar till felet och ursäktar sig - precis som Macoteket gjort. Sen är den saken ur världen.

//Patrick

  • Oregistrerad
  • 2002-05-27 18:47

Anton_S: Du verkar inte få mer gehör här än på DVDForum

Macoteket är ett bra företag, den enda gång jag haft bekymmer med något från dem löstes det med en bra kompromiss.
Men vad beträffar det här problemet så är det ju löjligt - alla begår misstag och tyvärr är en del folk inte bättre än att de glömmer allt vad moral heter så fort det handlar om pengar.
Det finns människor även bakom ett företag!

Det enda som jag ser att man kan klaga på är att Macoteket inte uppdaterade sin hemsida snabbare, ifall de nu såg problemet innan någon hade lagt en order

Vi såg inte felet innan någon la en order, vad jag menade var bara att i vårt mailutskick var priset korrekt - det var i webshoppen som felskrivningen skedde.

Fleskrivningen skedde ca kl 16.30 fredag eftermiddag. Vi stänger och går hem kl 17.00 och hann inte märka felet innan vi gick hem.
Under lördag och söndag jobbar vi normalt sett inte men vi upptäckte ändå felet lördag eftermiddag och korrigerade då felet utan dröjsmål. Vi gick även ut med info till de som hade beställt att det låga priset berodde på en felskrivning något senare samma dag.

Vi har med andra ord gjort så mycket vi kunnat så snabbt som möjligt - och allt detta på en helg då vi som sagt inte jobbar alls...

Bevaka tråden