Till att börja med...
Detta är inte ett inlägg taget ur en diskussionsgrupp ifrån 1993. Detta är fullt allvar...
:rolleyes: Jag letar febrilt efter riktigt giftiga hela trumsamplingar/trumset med houseinriktning samt tighta funk och discoloopar till min käre gamle trotjänare Ensoniq EPS16+. Självklart kan jag sätta mig ner och knåpa ihop ett bibliotek med lite olika waves på de olika tangenterna som jag alltid gjort. Men det blir aldrig sådär riktigt super och det tar tid. Vi snackar formatet *.EFE och *.EDE. I värsta fall får jag väl svälja andra format. Det finns ju konverterare.
"-Men trubbige Thomas där, varför sätter du dig inte med din PC och lyfter in wav-filer i en DirectX-plugin såsom LM4:an el. dyl. i Cubase och programmerar trummorna där istället? Volia!"
Svar: Därför att jag är helt såld på arbetssättet i EPS-serien och att skapa grooves med dess minimalistiska sequenser är väldigt stimulerande för mig hur tokigt det än kan låta i dagens fantastiskt datoriserade värld. Jag sitter ändå till sist med min EPS igen varje gång...
Så, vad jag efterlyser är följande: användare som ligger på disketter/CD-skivor, länkar,namn på bra samplebibliotek SAMT tips & trix på hur man skapar det där riktigt bra draget i trumbeatet i houselåten.
Tack på förhand!
/Thomas