Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Echo Indigo

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-10 11:12

Tjena!

I och med att jag lurar på att hugga en laptop, och inte kan leva med >200ms latency, så tänkte jag på att man skulle ha ett ljudkort till laptopen.
Det jag tänkte på i första hand var ett Echo Indigo av den enkla anledningen att jag inte kommer att behöva några ljudingångar. Det kommer helt enkelt att fungera som ett "skissblock" när jag inte är, eller har tröttnat på att vara, i studion så ingångar är överflödiga. Det är enbart låg latency jag vill åt.

Är det någon här som har ett, eller har provat ett, Echo Indigo?

Finns det något annat PC-card jag borde snegla på?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-10 11:53

Jag har ett Indigo I/O i min laptop och är väldigt nöjd. Smärtfri installation (efter att jag bytt ut första kortet jag fick som var trasigt - det var lite svårt att få supporten att tro på det eftersom de aldrig tidigare reklamerat något Echo-kort) bra prestanda och stabilt. Dessutom är det väldigt smidigt och tar ingen större plats. Jag tycker inte att du har något alternativ och du inte behöver fler kanaler eller inbyggda micpreamps/midiinterface/etc...

vet fler som är nöjda med sina indigo's. tror det är det bästa köpet för ändåmålet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-10 19:22

Ah, tackar så mycket! Då åker det upp ett sånt på önskelistan, så inhandlar jag det nog (tillsammans med ett UAD-1-kort) när jag får tillbaka på skatten i augusti

1
Bevaka tråden