Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu när Waldorf inte finns längre...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-10 21:11

Tror knappast att det kan ha undgått någon att Waldorf har gått i konkurs, åtminstone inte om man själv äger en waldorfsynt.

Om man går till http://www.waldorf-music.com/ så påstås det att deras webbplats i praktiken är nedlagd och endast finns uppe tills vidare i en nedbantad version tack vare entusiaster. Det verkar dock vara en sanning med modifikation för om man går till URL:en http://www.waldorf-gmbh.de/index.php?lang=en så hittar man en webbplats som verkar ha allt som den gamla hade.

Alltså, ett tips till er som äger en waldorfsynt och vill ha lite patcher: se till att bli medlemmar i soundcorner och ladda hem det som finns till er modell och bränn på CD. Kan vara smart innan de stänger för gott. Hämta även systemuppdateringar och annat från deras FTP-server.

På sidan säger de själva att de gärna vill börja på nytt med nya investerare/samarbetspartners (det har surrats om Terratec), andra rykten gör gällande att en del av medarbetarna redan har börjat på egna sidoprojekt. Någon som vet mer om det?

Jag undrar vad listan tror om framtiden för waldorfsyntarna? Kommer priserna på dem att stiga eller falla? Faktum är ju att det är en hel del mjukvara involverad i de nyare maskinerna och den kommer inte att uppdateras om det inte blir ett "nytt" Waldorf, alternativt att källkoden släpps fri på nätet. Å andra sidan ser det inte ut som om det blir några fler syntar tillverkade och då blir det ju intressantare på andrahandsmarknaden...

Spekulera, dra historiska paralleller och kom med skvaller!

Började drömma om en Q+ redan när jag såg den första gången... Och mtp att de inte lär ha hunnit tillverka så många exemplar innan undergången borde det bli en raritet. Nästa MemoryMoog?

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-06-11 08:24
Ursprungligen av Thomas Kahn:

andra rykten gör gällande att en del av medarbetarna redan har börjat på egna sidoprojekt. Någon som vet mer om det?

Stämmer, jag vet att två av dem har startat ett nytt företag men jag kan för mitt liv inte komma på vad de hette eller vad URL:en var...

Stadtler nånting, efter hjältarna i mupparna. Länken finns i en annan tråd, som jag inte minns vad den heter. Sök på 'muppar' eller nåt

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-11 10:09
1
Bevaka tråden