Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny dator - Vilket ljudkort?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-14 22:46

Hejsan, jag är ny här på forumet så tracka mig inte om jag är newbie

Jag ska köpa en ny dator (min första egna) och vill kunna spela in lite saker med den. Jag ska ha den som en allround-dator men jag vill kunna spela in något samtidigt som jag spelar upp något annat, utan fördröjning. Jag vill alltså ha ett ljudkort som duger men jag vet inte vad. Behöver inte alls vara nåt värsting men man ska slippa bli irriterad över att behöva klippa hit och dit.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=81554
det där tänkte jag mig ungefär, fast ett annat ljudkort antagligen.
ska jag köpa det där paketet och sen köpa ett ljudkort ifrån nån musik-affär?
Alla tips är välkomna

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-14 22:56

"Audiophile 2496" (Standardsvar)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-15 09:08

M-Audio Audiophile 2496 är ett riktigt bra kort för pengen (går väl loss för 1895kr eller något liknande), så det är ett alldeles lysande standardsvar.

Hur mycket $$$ tänkte du lägga på ett ljudkort?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-15 12:25

om det viktigaste är att kunna spela in samtidigt som du hör något så borde du klara dig med det ljudet på moderkortet. du får väl fundera på vad som är viktigast för dig. för spel så är nog det inbyggda kortet bättre än audio-korten.

bra billiga kort för audio:
som du ser ovan brukar audiophile rekomenderas.

själv har jag ett ego-sys waveTerminal 2496 och är ganska nöjd. ego-sys har bytt namn till ESI och WT serien har nya ljudkort (heter 192 istället). säljs bl a av jam ( http://www.jam.se )

EMU - som är en del av Creative (soundblaster du vet...) - har kommit med nya ljudkort som verkar ruggigt bra. 1212m går loss på runt 2500.

emu och m-audio distribueras av luthman i sverige.

  • Medlem
  • 2004-06-19 21:35

Juli@

Jam har fått in ESI Juli@ ett kort jag tycker att du helt klart ska kolla in, endast 1495 kr!
Ser hel juste och hel rätt ut! (Funtar på att köpa ett själv faktiskt!)

ESI Juli@

Länk till Jam, Juli@ finns med högst upp

1
Bevaka tråden