Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reaktor 4 Educational version?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite sugen på att införskaffa reaktor 4 och hittade en pangdeal på Thomann. 269 eur för en educational version. Är det någon skillnad? Trodde att det bara var skolor och sådant som kunde köpa den versionen. Kolla:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw5_artikel-153468.html

Sen kan jag passa på att fråga hur bra manualen är? Det finns så vitt jag har förstått ingen pdf manual utan bara en "riktig"?

Tidigare har jag inte riktigt fattat hur man patchar i reaktor eftersom det har varit så mycket rörigare än Nord modularen fast det har visat sig inte vara så jäkla mycket svårare ändå. Det låter ju riktigt bra får jag säga och nu när jag har en dator med lite mer kraft och minne börjar det nog bli dags. Är det värt pengarna för att få tillgång till biblioteket med patch-filer och uppdateringar? <Det finns ju crack om det inte är värt det :hmmm: >

Tim

Det bör inte vara nån skillnad i funktionalitet.. men för att köpa edu-versioner så brukar man bli tvungen att skicka in nån typ av intyg att man verkligen pluggar. Som ett alternativ så kan jag tipsa om creamwares modular.. pulsar2-korten är ju vansinnigt billiga begagnade numera.. och modular2 brukar hänga med de flesta.

Jag har både NordModular, NordModular G2 och Reaktor 4. Man kan inte riktigt jämföra Reaktor med våra svenska stoltheter eftersom de siktar på lite olika områden. Reaktors stora styrka ligger främst i att man kan trixa otroligt mycket med samplingar (granulärsyntes rules!) och det kan ju inte NordModularerna. Dessutom är det ju ganska radikal prisskillnad.

Till det priset (om du får lov att köpa) tycker jag att du ska handla på stubben. Manualerna finns mycket riktigt bara i fast form. De är bra skrivna och ger dessutom en fin kraschkurs i syntes och ljudbehandling. Online-biblioteket är enormt omfattande; allt är givetvis inte så himla bra men det finns många russin i kakan. Bara bassynthen Grobian (vilket namn!) är värd halva köpsumman, tycker jag.

Man klarar sig utan biblioteket, men det underlättar förmodligen. Jag uppgraderade från Reaktor 3 och har en massa hemsnickrade instrument (från NI:s hemsida), och har inte använt v4-libraryt särskilt mycket (inte minst för att de flesta av patcharna är lite väl tunga för min burk..). Massa macros dock, som gör det rätt mycket lättare att bygga patchar.

För det priset tycker jag det är ett givet köp, precis som sawtooth.

Ett annat tips är att försöka få tag på NI Komplete 2-bundlen. Det är säkert någon butik som har det kvar där ute i europa...

Macoteket har det på hemsidan, om det finns i lager vet jag inte. Men då måste man ju ha en NI-produkt först (går väl iofs att köpa för att få tillgång till Komplete..)

Du kan ju alltid höra av dig till oss - vi har rätt mycket gamla Nativepluggar över som du kan få för inköpspris,
vi har dock ingen Komplete-bundle kvar.

reaktors onlinebibliotek är jättebra, har hittat en hel del bra effekter och syntar där. martin brinkmanns patcher brukar vara fina t ex.
manual och tillgång till biblioteket är värt ganska mycket pengar tycker jag.

Biblioteket får man väl tillgång till i vilket fall som helst? Det är väl bara manual + v4-libraryt av NI man inte får med Edu-versionen?

varför finns det förresten både en j antoni och en jantoni? är båda johan eller är den ena en bluff?

1
Bevaka tråden