Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cakewalk

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad har hänt med Cakewalk egentligen?

Ingen nämner det någonstans och inte heller hittar jag någon återförsäljare. Cakewalk förefaller mig mycket härligare att jobba i än Cubase.

(Nejdå, Amiga och OctaMed SoundStudio är fortfarande favorit. Men olika projekt kräver olika saker.)

• Oregistrerad
  • 2004-06-24 13:03

Är inte Sonar gamla Cakewalk? Eller har jag rört ihop det?

• Medlem
  • 2004-06-24 13:03

http://www.cakewalk.com/

Programmet Cakewalk i sig självt dog väl för ett tag sedan, och återuppstod som Sonar. Har jag för mig. Se webbsidan ovan för mer info om Sonar.

Ah, ah! Jag tror jag är med nu.

Vad jag egentligen tänkte på var Cakewalks produkter så som "Home Studio" eller "Music Creator". Som är ser rätt lika ut. Lika lika som Cakewalk, typ. När jag tänkte detta tänkte jag att det var olika versioner av "Cakewalk". Men så är givetvis inte fallet.

Dock fortfarande lite skumt att jag inte hittar någon musikaffär som säljer ovan nämda program. (Har de månne eJay-stämpel på sig, och mer hör hemma på bensinstationer och Elgiganten?)

• Medlem
  • 2004-06-24 14:04

berusad: Nu får du faktiskt lite smisk. Du tittade inte ordentligt på http://www.cakewalk.com ordentligt. Det är Roland som saluför Cakewalks produkter i Sverige, vilket man ser om man tittar på "Download -> Purchase" i menyerna där.

http://www.roland.se/New%20Pages/Roland/SE_kunder.html är listan på Roland-återförsäljare i Sverige, de skall enligt Rolands websidor även saluföra diverse Cakewalk-produkter.

Ursprungligen av jgb:

berusad: Nu får du faktiskt lite smisk.

Inte alls du! Som sagt; så dum är jag inte. Att Roland är distributör vet jag. Jag var inne på Cakewalks hemsida långt innan din tanke hunnit bli våt om öronen. Och.. näe, jag ska inte fortsätta.

Men det är ju just det som gör det så underligt. Roland står bakom produkten i Sverige. (Vilket gör att jag inte kan köpa den över nätet.) Men i de stora butikerna går den ändå inte att finna. Inte heller i de mindre som finns på nätet. När jag har googlat har den inte stått att finna.

Något är mysko.

Rimligtvis borde jag få tag i programmet om jag frågade efter det hos JAM eller Musikbörsen. Men det är just nu det att.. det är lite mysko.

Sonar finns väl hos de flesta butiker? Eller har jag missat nåt?

• Medlem
  • 2004-06-24 15:17

berusad: Ah, det är nämligen sådant som är bra att säga om man vill undvika smisk.

Min misstanke är att Roland inte promotar Cakewalkprodukterna förutom Sonar, medans Steinberg och sådana är mer aggressiva här i Sverige.

Hehe.

Vi har båda missat mycket här.

Nah, det var inte Sonar jag var ute efter. Utan de billiga enkla programmen från Cakewalk, typ "Home Studio".

• Medlem
  • 2004-06-24 15:20

Fast, har de Sonar så borde de väl kunna skaka fram de andra?

1
Bevaka tråden