Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Novation basstation problem

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hola!

Nu e det så här med kompisens Novation Basstation Keys som går igång (iaf så lyser det om den och sånt roligt) men problemet är att det inte kommer ut något ljud ur den. Fast allt är inkopplat etc., den reagerar varken på tangenter som trycks ner eller midisignaler

så vad tror herrarna och damerna vad som e fel på denna lilla synth?

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-07-01 17:49

Tja, jag antar att den är inställd på att lyssna på rätt midi-kanal etc. Hur ser det ut med ljudkablarna ut och mixerbordet?

Prova köra med lurar i den, går inte det är det nog kajk inne i maskinen...

Det är för att den blivit digital.

Han har gått igenom istort sett allting, men får inget ljud ur den bara..

Han har gått igenom alla midikanaler men får fortfarande inget att funka

Den vill tydligen inte heller funka oavsett lurar eller igenom mixerbord etc. så dom kopplingarna e har han också gått igenom

• Medlem
  • 2004-07-01 18:10

Prova att höja volymen ;- )

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-07-01 19:03
Ursprungligen av Kloon:

Prova att höja volymen ;- )

Smart idé! :rolleyes: :kaaaka!:

Låter som om det är något allvarligt fel på synthesizern med din beskrivning. Ta den till en musikaffär och be dem titta på den.

local on/off?

Nähepp, den kickade igång ändå helt utan nånting.. den ville tydligen bara bli isärskruvad och putsad lite grann.

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-07-01 19:41

Vilken tur! Så enkla lösningar är alltid skönt!

Ja, det var bra det speciellt när det är snålt om pengar.

Ibland behöver synthar också bara lite go' och varm kärlek

Behöver de ömhet också? Då får man dänga dem i elementet, då blir de både ömma och varma. Jag skulle dock aldrig kunna skada en synt medvetet. Ej heller kattungar eller fåglar.

Klart som korvspad att synthar behöver lite ömhet och värme!

Se så det gick för basstationen, den e ju fullt fungerande igen.

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-07-02 18:26

Ni hade säkert bara ställt reglagen fel, så att ADSR var inställd på något litet ohörbart ljud

Själv rörde jag den inte änns faktiskt - det var en kompis som inte hade tillgång till internet som bad mig fråga här på forumet.

Men tror inte ADSR inte e boven i dramat eftersom tangenterna har slutat fungera igen, men den kan spela igenom midi - så basstationen e bara halvglad just nu

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-07-02 22:13

Äsch då!

1
Bevaka tråden