Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Focusrite köper Novation

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-14 16:51

Hittade just detta ..

Focusrite buys Novation

• Oregistrerad
  • 2004-07-14 18:44

:eek:

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-14 18:58

Man kan ju hoppas att resultatet blir lite intressantare produkter än vad Novation har åstadkommit de senaste åren...

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-07-18 20:46

Hoppas focusrite-produkterna blir påverkade av detta nu. Diggar deras grejer skarpt och använder/har använt mycket av det som de har gjort.

• Medlem
  • 2004-07-18 22:32

Jag å andra sidan är orolig över att Focusrite tar sig vatten över huvudet och börjar producera (ännu) billigare prylar och samtidigt tappar stjärnglansen. En ISA-eq ska vara omöjlig för vanligt folk att ha råd med, annars är det ju inget kul.

Novation har ändå har väldigt bra koll på vad de syslar med.. om de vill göra en högkvalitetsprodukt så tror jag att de kan fixa det. Deras syntar är ju mycke "bang for the buck"-syntar som jag ser det.. och sen kvalitet i andra hand.. en massa röster och ännu mera effekter osv.. precis sånt som verkar sälja bäst. Deras nyare grejor verkar tyvärr inte va lika genomtänkta även om de är riktigt bra produkter. Iaf.. jag har ingen som helst aning om vad de kan hitta på.. men jag tror inte att det är nåt dåligt. Jag är alltså inte orolig för att focusrite ska gå ner sig.. snarare plocka åt sig nån bra marknadsförare och ett gäng bra tekniker.

• Medlem
  • 2004-07-19 01:10

Ok, vi får hålla tummarna. Det känns bara lite skakigt när man jämför de båda företagens första produkter (och därmed företagsidé). Focusrite med ett vansinnigt jättemixerbord och Novation med en 303-klon

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-19 02:06

Focusrite gör ju pluggar till ProTools|HD (och Novation har väl släppt V-station till PT?) så de kanske kommer att jobba tillsammans där och kränga ut fler av Novations produkter som pluggar till just ProTools ..?

1
Bevaka tråden