Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Balla kort till 1080

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis plockat ut Dance-kortet ur min JV-1080 och skall skicka det till Simrishamn. Tyckte inte att det kortet passade mig och min musik riktigt, det var en massa loopar, skrik och falskspelande syntljud.

Vad finns det för balla kort man skulle kunna tänak sig? Jag har "Session" och "Vintage" i den redan. Har hört att "Vocal" skall vara trevligt om man gillar körer och pads. "Teckno" har jag också hört en massa bra om. "Country" skulle väl vara kul att leka med en dag, men inget jag skulle lägga pengar på. Har funderat lite på "Bass and Drums" men får för mig att det mest är en massa rock n roll-trummor. Det vill jag inte ha.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-21 15:43

Jag tycker att "Dance"-kortet hade ett par cool:a basljud och en och annan trumloop som ändå gick att använda.

"Vocal Collection"-kortet är det bästa kort jag någonsin köpt och tryckt in i min 1080. Det är kalasgrymma körer och härliga padljud på det. Inte så oväntat kanske eftersom det är Eric Persing själv som ligger bakom det.

"Bass And Drums" har inget som helst att göra med "Drum'n'Bass" som jag först trodde när jag provspelade kortet i en butik. Det är massor med akustiska basar och trummor som är samplade, men jag tycker ändå inte det var någon höjdare.

"Orchestral II" låter oxå riktigt bra, så det kortet är jag sugen på om jag inte hittar någon samplingsskiva med bättre stråkar och sånt, som jag kan köra via min K2000.

"SFX" är oxå riktigt schysst. Även det är det Eric Persing och polarna hans i Spectrasonic som ligger bakom. Det är väl mer eller mindre ett "Best of"-kort av "Distorted Reality 1" och "Distorted Reality 2". Riktigt mysiga tryck-och-pys-ljud

1
Bevaka tråden