Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G3 800 MHz

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bärbar G3 på 800 MHz, är det något för Bionik? Är 7500:- ett bra pris för en ung sådan? (tror det var 128Mb, 30Gb hd i den)

Tänkte köra Live! och Reaktor, antar att det är det senare programmet som slukar datorer, men min snåla musik kanske klarar det ändå.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-28 19:58

Ojdå! Nja, jag tycker du ska satsa på en med G4 i så fall i stället. Du får en helt ny iBook för inte s å många tusenlappar mer, och den är mycket roligare & bättre. Plus ny. Du behöver typ 512 mb ram. Ableton Live 4 ska vara riktigt bra optimerat för MacOS X nu också, och OS-version 10.3 är absolut nödvändig.

håller nog med PF här..

Ok, då blir det en windowsburk istället. Anledningen till min lilla utflykt i macens förlovade land är att en "halvbekant" har en till salu.

Fortsättning följer i serien om Bioniks resa mot den perfekta studion.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-29 01:30

Ok... men du kan ju iofs köpa den billigt. Är det en iBook eller? Bjud 6 å 5 vetja... och se till att optimera den sen (= kör in OS 10.3 och mer minne).

kanske, men har sneglat på en stationär lösning som kan passa mig....en liten och snygg Asus Terminator med några GHz, tror att den blir bättre för mig. Tror jag är för feg för att byta stuk.

Har funderat på ny dator i ett par år nu men har inte riktigt haft tid till musikskapande, därför har det runnit ut i sanden. Nu är jag däremot helsugen så det lär bli både ny dator och ny musik. Kan inte komma på något som lockar mig mer än mjukvarusyntar just nu, det ska bli spännande att utforska den världen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-29 02:10

Mmm. Den är fin. Den världen. Du gör nog bäst i att köpa ny PC ja. För nya Mac-typer rekommenderar jag att man börjar med att köra macen som "andradator". Annars kanske man blir knäpp på att allt är så himla annorlunda... fast det ändå inte är det... men ändå...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-07-29 13:49

Asus Terminator - om elektro själv får välja!
/stolt Terminatorägare

Hjälp! klickade just på 'skicka beställning' hos Dell, nu är det kört.

VM i sjuka ljud har börjat

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-29 22:20

Om du köper en bärbar, ta lärdom av min mardröm och köp den med typ 3 års trygghetspaket eller ngt. Jag tror det är värt det.

Glömde säga grattis! Förstås!

Blev tyvärr inte en bärbar. Tror att jag blir nöjd ändå, min 400MHz celeron börjar hosta bara jag tittar på den. Hmmm, nu är det bara ljudkortsfrågan kvar *kollar efter lämpligt forum*

Vad blev det då? My inquiring mind wants to know...

Säg inte nya XPS... är inte så lite sugen på en själv nämligen, trots att jag snart klickar på "Beställ Nu" på apple.com/se... (Eventuellt alltså, om pappa själv får bestämma).

Är också väldigt nära att beställa från Dell. Dimension 8400. Dubbelt minne & fri frakt den här veckan, gör ju ett par tusen (1gb minne känns som minimum om man köper nytt idag). Väntar dock på svar från dom ang. chipset i deras Firewire-option. Skulle verkligen hata att behöva skruva upp den och byta FW-kontroller det första jag gör...

Pust...

I kort form: Vad blev det Bionik?

Blev en budgetburk, en 4600. Var bara millimeter från att köpa 8400:an men mitt sunda förnuft sa, jag citerar: "Men Bionik för helvete! du kommer inte nyttja mer än en bråkdel av datorns kapacitet, köp något kul för mellanskillnaden istället"

Edit: å andra sidan så har jag garderat mig. Jag har redan en köpare på 4600:an om jag skulle ångra mig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-29 22:55

Sånt är mycket sunt.

peter h: de har nya liknande erbjudanden nästan varje vecka

Citat:

de har nya liknande erbjudanden nästan varje vecka

Jag vet, men just den här kombinationen gynnade mej extra mycket. En gratis USB-memory-stick är ju inte så användbart...

1
Bevaka tråden