Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkortsfråga del 650

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag antar att forumets sökfunktion kan hjälpa mig men jag är för lat.

Jag vill ha ett ljudkort för max 3000, ju fler in/ut och andra bra funktioner desto bättre (nähä? :kaaaka!: )

Kollade på något som Jam har med breakoutbox med en massa telejack, ESI kanske?
M-audio 1010LT, 44, 66....är det något att ha?

Kort beskrivning vad jag ska göra: Spela in, spela ut :eek:

I denna fråga så vet Ni vad som är bäst, jag har absolut noll koll. Nåja, har väl läst att M-audio ska funka bra och så, men Ni kanske vet bättre?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-29 22:58

Ta ett kort med firewire - nya datorn har det va? Jättesmidigt, så har du t ex hörlursuttag å volymratt på boxen. ESI är nog helt okej.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 23:04

Kanske ett begagnat Echo Layla? 8in, 10ut + 2/2 digitala & midi i läckert tung break-out-racklåda. Lite till åren men kanonbra.

Har kollat lite på Behringers desktopljudmojäng. Billig och dessutom skitsnygg (viktigt) tillsammans med deras två kontrollenheter. Någon som testat eller läst någon test någonstans?

Behringer kör med USB, är det livsfarligt? När börjar risken för musikdöd inträda, antal spår m.m.?

Oberg, ska kolla upp det, men "tung break-out-racklåda" lät farligt nära utvisning från min framtida snyggstudio.

Nytt krav (om breakoutbox): liten och snygg

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-29 23:52

Mmm se upp med gammalt, rätt var det är dör drivrutinerna när Billy Boy släpper ny OS-version

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 00:53

Desktopsnyggt var det ja... är det något i den här stilen?...

...eller vad är studiotjusigt i din bok?

PF: Med den inställningen kan man ju aldrig köpa något. Mer än fullgott stöd i XP kan man väl inte kräva - även om det kommit nyare produkter?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-30 00:57

Usch, jag är så less på XP öht så ordet "fullgott" passar inte alls... förlåt mig... har en sur PC här som rasade och dog idag... vet inte hur jag ska göra med den... hela sinnet säger: "köp nu en bärbar mac och skit i all smäck..." (en ny PC är naturligtvis inte smäck... missförstå mig rätt)...

Jag har svårt att förstå varför jag ska byta OS bara för att Billy Boy släpper nytt, har kört på 98 fram till nu. Funkar ljudkort och mjukvaror med XP så kör jag med det tills det blir dags att byta prylar igen. Huvudsaken är ändå att det låter/funkar bra, inte att ha nytt hela tiden.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 10:00

Jag har också kikat på behringers nya BCA2000. Den verkar rätt schysst.
USB 2.0 med! det gillar vi! USB 1.1 är inte så "brett" direkt.

Hittar dock inga recensioner på det... verkar inte vara släppt än, eller? vissa butiker utomlands har den.

2303.25 SEK på Thonman, verkar som ett schysst pris, men nån borde ju testa den!

Edit nån minut senare:

2.651 Kr på musikborsen... så då borde man kunna hitta det billigare
Nej, nu var jag taskig, har inte så bra erfarenheter från MB bara.

men då finns "kortet" i sverige. kanske man kan köpa på öppet köp och pröva?

MB har den, på nätet iaf, har inte ringt och kollat om den finns i lager.

Jag ger härmed Patbos uppdraget att testa den

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 10:07

EY! du skrev före mig!

Ska ta en musikrunda nån dag i göteborg, plöja igenom alla butiker, dreggla syntar, framtida köp osv.
Ska se om man kan få tag på en då! på öppet köp.

//Patrik

Edit igen:

jag har väldigt tråkigt på jobbet, Jam har öppet köp, och säljer behringer. de får väl bli offer då! *muahahahahaaaa*

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-07-30 10:41

Jag har testat BCF (fadercontrollern) å måste säga att den funkade finfint. Dock e de tre (om de e lika stora) inte några direkt små prylar (man luras av bilderna...iallafall jag). En BCF ska jag nog spara till.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 18:29

Ringde musikbörsen idag... den är inte släppt än, men borde komma ganska snart.

så fort den släpps ska jag testa den!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-30 21:43

Bionik, du kan annars få tjacka mitt Terratec Phase 26 (USB) - flera in å ut, midi in å ut. Mycket bra, men jag lär inte köra PC mer nu... Nyskick. Låg latency, rent och fint ljud. ASIO, WDM och allt som kan önskas i drivardrivor. 1500:- inkl frakt?

Da look:

http://www.harmony-central.com/Newp/2003/Phase-26-front-lg.jpg

Den där Behringer-mojengen verkade kool men den hade ite så många ingångar om man vill köra stereo.

Jag tycker Bionik skall köpa ett M-audio Delta 1010LT och sedan tala om ifall det var bra. Då köper jag också ett.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-01 17:15

Inte många in så sätt... men behringerboxen har ju adat! blir väl 16 till? eller är det 8?
kan inte det med adat så bra. En alesis Ai3 eller liknande så har ju ju en hel del!

USB2 är bra med, eller firewire, litar inte riktigt på USB1.1 kort, inte tillräckligt mycket att föra information på...

1
Bevaka tråden