Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken synt brinner bäst på scen?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

De flesta ljusbord går att midistyra och pyroutrustning går att midistyra, så det borde gå att programera ihop en helsikes show när mc303:orna flyger åt fanders...

Förlåt, nu fick jag upp ångan, men en kyrkorgel med en fyrverkeripjäs i varje pipa skulle nog dra folk till kyrkan!

• Oregistrerad
  • 2004-08-03 14:41
Ursprungligen av babyarrogant:

Förlåt, nu fick jag upp ångan, men en kyrkorgel med en fyrverkeripjäs i varje pipa skulle nog dra folk till kyrkan!

Stalinorgel menar du?!? :kaaaka!:

Jag tror på en synt med reglar eller andra lämpliga hål i ovansidan. Då kan man fylla på tändvätska inuti så brinner lågorna stiligt upp genom hålen. En JD-800 kanske? (Fast den är väl i metall?)

Nåt annat som vore stiligt vore att rigga upp brinnande syntar som bengaliska eldar och ha dom snurrandes medans dom brinner. Pluspoäng om synten har någon optisk styrning (typ D-Beam, har inte MC303 det?) så att röken påverkar ljudet.

Näe, den har inte D-beam. MC-505 har väl det, och de brinner förmodligen inte sämre.

Clase:

mitt missöde med EII:an berodde på att det regnade in ovanför scen och det droppade ner på oss, så det blev någon kortslutning och troligen fattade dammet inuti eld. Det bisarraste var att den fortsatte skicka MIDI av sig själv ett tag efter att jag flyttat på mig av rädsla att få en dödsstöt. De ser ju ut som kärnkraftverk de där. Vår monitortekniker kopplade ur den och lagade den sedan. Nästan inget hade skadats otroligt nog, bara någon säkring, ett par sladdar och diverse sot på kretskorten.

Jag kommer ju från Helsingborg, där Jonas Jonasson och Thomas Öberg i bob hund hade ett legendariskt synthband vid namn Spacelab på 80-talet. Enligt legenden eldade de upp en gammal stråkmaskin på scen under en spelning på någon skoldans men jag var inte där tyvärr. Men det är säkert sant. Det verkar ju vettigt, med tanke på att det är mycket trä i gamla stråkmaskiner...

Polysix kanske

Tja Lemon mord är alltid mord oavsett vem man eldar upp, så den som är van vid tids bestämda straff skyr väl kanske inte det, men vi övriga som inte eldar upp annat än trädgårdaavfall tar väl inte så lätt på mord.

För övrigt så ser jag inte vitsen med att elda upp någoneller något instrument alls. Inte en Hendrix var frän, bara dum i huvudet av alla droger.

Vadå..? Tycker inte brudarna att man är häftig när man eldar upp saker på en scen? Förstör inte min världsuppfattning nu är di snäll.

Ursprungligen av Real Parakeet:

Vadå..? Tycker inte brudarna att man är häftig när man eldar upp saker på en scen? Förstör inte min världsuppfattning nu är di snäll.

Vet inte men kanske det!

Å Lemon, gå inte på krigsstigen nu när jag inte gillar att elda saker oavsett om de är klaviaturspelare eller ej.

• Oregistrerad
  • 2004-08-07 00:41
Ursprungligen av knicked:

Vet inte men kanske det!

Å Lemon, gå inte på krigsstigen nu när jag inte gillar att elda saker oavsett om de är klaviaturspelare eller ej.

Peace brother!

Ursprungligen av Lemon:

Peace brother!

ok

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-08-07 02:34

Makaris hemmabygge var väl i trä? Ek om jag minns rätt...det borde brinna vansinnigt bra! När det blir glöd så kan man grilla också, vilket man bör göra i dagar som de här.

• Oregistrerad
  • 2004-08-07 13:05
Ursprungligen av Clase:

Makaris hemmabygge var väl i trä? Ek om jag minns rätt...det borde brinna vansinnigt bra! När det blir glöd så kan man grilla också, vilket man bör göra i dagar som de här.

BLASFEMI!!!

Bevaka tråden