Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook/Powerbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 15:46

Tänker köpa en bärbar mac. Skall bland annat göra låtskisser (antagligen i garageband) att spela upp för resten av killarna jag spelar med. Finns det någon anledning att välja Powerbook före iBook till detta?

  • Medlem
  • 2004-08-03 17:53
Ursprungligen av stibba:

Finns det någon anledning att välja Powerbook före iBook till detta?

Ja. Just Garageband kräver enligt rapporter en hel del av datorn så PB är nog att föredra.
(fast enkla skisser är nog inga problem) Volantiz & lasselu kanske kan uttala sig i frågan?

Nu är ju ibookarna ganska ordentligt uppdaterade sen jag köpte min i våras.. men på min är det helt värdelöst att köra garageband. Reason tror jag isåfall mycket mer på.. där borde en ibook räcka väldigt långt.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-08-03 19:29

Jag har faktisk inte hunnit med mer än att köra demolåtarna så jag är nog inte till mycket hjälp...

Å jag har bara _försökt_ köra demolåtarna :hmmm:
Jag har iofs inte testat efter nyaste uppdateringen.. den kanske är mycket snabbare?

Garageband kan nog vara i överkanten tungt, men andra program som Reason, Logic Express, Cubasis, Tracktion eller Live borde rulla på bra (beroende på hur pluggberoende du är).

1
Bevaka tråden