Så med en ångestfylld natt med starka tvivel inför ännu ett rompler/workstationköp jag nog kommer ångra så satt jag i bilen!
Ett gäng femhundringar i fickan och något sen iväg så sitter jag och fortfarande funderar på hur jag skall dra mig ur köpet.
Väl framme så utbytts lite artighetsfraser och ett styck kollosal Rolandpjäs plus obskyr ****modul trixas in i bilen. På vägen hem så lindras min smärta med ett besök hos mina morföräldrars sommarställe för inmundiganden av röda vinbär, bigaråer, körsbär, klarbär och krusbär.
Väl tillbaks på kontoret baxas jv1000 in i konferensrummet för en provlyssning.
Jösses mössa sicket gött klav, måste vara samma som XP80 (som för övrigt är mitt favoklav). Å sicket fett sound Jv1080 låter mesigt å mjäkigt.
Djup i minnet så känner jag igen denna reaktion när jag gick från JV880 & JV80 till 1080`n för ett par år sedan. Är det bara jag som tycker de tidiga jv syntarna har ett fett och skönt sound!
Måste säga att jag är dödsnöjd med JV1000, maken till musikaliskt instrument var länge sedan jag stötte på. Må va att Triton Le är modernare och bättre men tråkigare maskin har nog aldrig stått hemma hos mig. Men detta är ren spelglädje.