Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jahaja, någon som uppgraderat till XP SP2?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-11 03:33

Sisådärja, så var alltså SP2 släppt för XP. I gammal god ordning väger det in på stadiga 270MB. (fast det är den nedtankningsbara "kompletta" installationen. När den dyker upp i WinUpdate lär den bli lite slimmare, beroende på system).

Säkerheten verkar förbättrad, inte minst brandväggen.

Så till den mer intressanta frågan, någon som installerat på sin musikburk?

Jag kör SP2 på min laptop nu, och när jag testade så snurrade SX2 på utan problem, likaså gjorde mina pluggar. Däremot har jag inte vågat installera sp2 på min "riktiga" musikdator ännu. Jag är väl lite kyckling jag...

Har också fegat... Verkar vara så s*tans mycket ändringar.

Ska testa på min jobbburk til att börja med.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-11 10:44

Microsoft har tydligen dödat möjligheten till att använda FW800 för ljud/musik i och med denna uppdatering. Riktigt bra jobbat. Not. RME är helt vansinniga.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 11:15
Ursprungligen av PF:

Microsoft har tydligen dödat möjligheten till att använda FW800 för ljud/musik i och med denna uppdatering. Riktigt bra jobbat. Not. RME är helt vansinniga.

Det kan ju också vara en bug iof. Fast å andra sidan kanske Microsoft tycker att musiken går för fort och har för många kanaler De vill väl kanske pusha för Mono?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 13:50

Lyckligtvis så har jag 2st datorer, men på min musikburk har jag ett trimmat & bantat XP, inget internet, nätverk. Inga skrivbordsteman, inga övriga program än musik, bränn & mp3program

För dem med stor HD. Prova att partionera i två delar.
1st för spel o nöje (Orginalpartion)
1st för musik (utan internet, chatprogram, skrivbordsteman etc..)

Installera Win XP på Musikpartionen, men ta sedan bort internet, msn, div. bakgrundstjänster
Gå till http://www.tweakxp.com/ för trimmartips.
Lovar dig en stabilare Musikdator/Partion !!

/D

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 14:17

den här nya brandväggen - är den bättre än den gamla? den förra skyddade ju bara ingående paket vilket låter som något som bushadministrationen skulle ha kunnat komma på. ser fram emot att kunna hiva ut zone alarm.

man hoppas ju ganska mkt på denna SP - undrar hur många miljoner mantimmar dom har lagt ned egentligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-11 18:36

Jag har kört dualboot, med en slimmad musikpartition, i all evighet (eller åtminstone sedan 98...). Ett tag körde jag faktiskt tre bootar. En diverse, en seriös musikpartition, samt en ghost:ad kopia på den seriösa musikpartitionen, där jag kunde mecka runt med demomjukvara och sånt, för att se vad som skulle in på den riktiga musikpartitionen...

Men det är helt sant. Det funkar myyyyycket bättre att ha en separat boot (eller separat dator...) för musikandet.

En klart nice feature är f ö möjlgheten att disable:a nätverksanslutningar i XP. På så sätt kan man slå på den på musikburken när man behöver säkerhetskopiera och sånt, och ha den avslagen annars. Rockar!

  • Medlem
  • 2004-08-11 18:59

Men det finns väl ingen Svensk sp2?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 19:14
Ursprungligen av Kloon:

Men det finns väl ingen Svensk sp2?

Jo!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 19:34

Den första varitanet av SP 2 som nu finns ute är för dem som
använder flerar datorer i Nätverk eller LAN etc...

Har man endast en dator i så är det onödigt att ladda hem befintlig version av SP2.
De som har en enskild dator får vänta ytterligare på att SP2 skall släppas och som används för
enskilda datorer. Så det är 2 varianter av SP2 som kommer finnas.

/Danne

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 20:33
Ursprungligen av Danne:

Den första varitanet av SP 2 som nu finns ute är för dem som
använder flerar datorer i Nätverk eller LAN etc...

Har man endast en dator i så är det onödigt att ladda hem befintlig version av SP2.
De som har en enskild dator får vänta ytterligare på att SP2 skall släppas och som används för
enskilda datorer. Så det är 2 varianter av SP2 som kommer finnas.

/Danne

Yup!

  • Medlem
  • 2004-08-16 14:36

En lista på saker som XP SP2 påverkar på ett eller annat sätt:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130&product=windowsxpsp2

Rätt många av microsofts egna program...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 15:26

Ja och då har de redan nu mängder av buggar att fixa. Detta tyder ju på att de vill ha snabba okompatibla och ofullständiga releaser o struntar i större kontroller. En blunder att en del av Microsofts egna progs kan strula. *skärpning*

/D

  • Medlem
  • 2004-08-16 15:45

Observera "kan" i det här fallet. Antar att det är mer obskyra fall, annars skulle Microsoft aldrig släppa ut det. De om några får ju all skit som finns när saker inte fungerar till Windows oavsett om det beror på dem själva eller andra program leverantörer.

De flesta problemen verkar bero på ett akut anfall av "oväntad brandvägg" vilket SP2 tydligen slår på en. Har inte testat själv än, tänker vänta ett tag till tills dess.

1
Bevaka tråden