Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

oönskat bruuuuuuuuussssssssssss

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-13 21:50

Tja! Det är så att jag har ett problem med för högt brusgolv.
Bruset har funnits där i två år och jag har inte lyckats fixa det än...

Jag har ett ESI Waveterminal 192L ljudkort (internt) som jag inte tror har något med bruset att göra, men det är bara min gissning..

När jag ska spela in något från en extern ljudkälla via line ingångarna så ser jag på inputmåtaren i wavelab att jag har ett brusgolv på ca -80dB i detta fall så har jag inget inkopplat till ljudkortet inte ens en kabel.. Enligt specifikationen till ljudkortet så ska det vara ca 112dB´s s/n-ratio.. När jag istället väjer att spela in digitalt via spdif så har jag 90dB´s sn-ratio... Detta tycker jag är konstigt! Om nu ljudkortet stödjer 24 bitar så ska man väll åtminstonde kunna få ett S/n-ratio på 100dB iaf...

Så vad kan störa? jag har testat att spela in när datamonitorn har varit urkopplad har även dragit ur cdn, men ändå så finns bruset kvar
Kan det vara grafikkortet som stör eller mitt nätaggregat från en gammal amd athlon k6??

Ja ja hoppas nån vet vad man kan göra åt detta är inte sugen på att köpa en ny burk för tillfället (amd athlonXP 2000). ,

Just det ja jag har även testat ett usb ljudkort och det var exakt samma S/N-ratio..

mvh!

daniel

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-13 21:55

Testat flytta om korten i din dator?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-13 23:33

Hej

Jo Jag har bytt plats på korten en gång, dvs separerat på dem... blev nog en aning bättre om jag inte minns helt fel (var ganska längesen).. Men jag ska testa och flytta om dom igen möjligtvis testa ett annat grafikkort också....

tack!

1
Bevaka tråden