Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Neuron som mjukis!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-08-14 10:14

Eller iallafall semi-mjukis...hårdvaru-dongel ingår...
Läs om det här

• Medlem
  • 2004-08-14 10:25

Inte helt oväntat faktiskt. Det satt väl en PC i neuronen? Hoppas det fungerar och att de får ekonomi i det hela så att de överlever.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-08-14 10:53

Dagens mumma!

Jäkligt snygg liten kontroller som ingår, liten baby neuron med härlig kantarellratt på! detta påminner en aning om legacy fast nått nytt och fräsht. Det kanske är den första mjukvarusynten jag faktiskt skulle kunna tänka mig att inhandla, man vill ju ha en herr.kantarell i studion!!

Jo, Neuronen är i praktiken en PC som kör någon slags special-OS (förmodligen Linuxbaserat), vilket fick en del människor att bli upprörda över priset. (Vilket jag tycker är rätt fånigt, tror de människorna att DSP-chip i andra syntar skiljer sig på något avgörande sätt från andra chip?)

Kul att Neuronen kommer som synt i vilket fall som helst. Själv hoppas jag på att Sonicworx-algoritmerna (sampleeditor med bisarra processer, gjort att samma personer) kommer i pluginform. En hel del resyntes/neuron-baserat där med.

japp false messiah. Det har varit livliga diskussioner med DSP vs. vanliga.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-14 17:46

Woo-hoo! Nu behöver jag inte sälja bilen
Om den kommer innan jul (jo, jag såg att det stod september 2004 men vi vet alla hur bra det kan stämma) så blir det nog en sån som julklapp till mig själv

1
Bevaka tråden