Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra recensioner och ljudexempel!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-15 12:37

http://www.bluesynths.com/

Bra grejer om måååånga gamla godingar, analogsynthar alltså. Prima ljudexempel också. Rekommenderas! Sitter och lyssnar på Synthex just nu...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-15 13:02

Oj. Fantastiskt! Tog upp lite PPG-ljud, jättefint inspelat och hur trevligt som helst! Tack! Förresten - lägg till den bland länkarna längst ned vetja!

Skit vilken grej helt klart värt ett eget litet bokmärke... Blev ganska sugen på en Teisco Synthesizer 110 F. Den verkade väldigt trevlig.. Har ingen synth med audio-in, är lite sugen på att skaffa mig en dock.. Frågan är använder man det...?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-15 21:39

Ja, om du har en patchbay, så är det lätt och smidigt att använda sig av sånt kul.

• Oregistrerad
  • 2004-08-15 22:40

Yes en klassisk site!

Rhodes Chroma lät MUMMA

PF: Jo det har man ju, frågan är bara om man kommer använda det, vad är det bra till..? När kommer det bäst till sin rätt..?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-16 11:31

Depeche Mode (Ed Buller) skickar in sina gitarrer genom analogsyntar och syntarna till gitarreffekter, distar och annat, för att instrumenten ska få en mer uniform karaktär och passa varann bättre...

Ny siddesign och massa uppdateringar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-15 11:28

Tackar, då har jag något att göra resten av dagen

hahahah @ zhtee...you bastard. har fått hålla för munnen när jag såg bilden. annars hade jag stört alla med världens garv!

verkar frän, den sidan. kul med sånt

Jag använder ofta Mini Moogen som en väldigt dyr distbox för loopar, trummor och gitarrer...Låter grimt. MS-10ans autofilter är också makalöst att använda på slagverk och gitarrer...

Haha, trodde att det var en sida dedikerad till blåa synthar, men det var det visst inte...

1
Bevaka tråden