Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Sitter här o spelar in mestadels gitarrlåtar på min dator. Jag kör genom en Behringer vamp direkt till ljudkortet. Kvalitén blir väl hyfsad men det skulle vara kul med lite vassare ljud.
I datorn sitter ett gammalt soundblasterkort som inte är det bästa för musikinspelning har jag hört.
Vad skulle ni rekommendera att köpa om jag vill uppgradera lite. Nytt ljudkort?, mixerbord?
Jag har inte tänkt att bygga en studio hemma men vill kunna använda min dator till att göra bra demoinspelningar.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-08-15 20:15

Nytt ljudkort...testa M-Audio Audiophile...kostar en tusing...

Tänkte bara kolla, är du nöjd med det ljudet som kommer ur vampen? För anledningen till att skaffa ett bättre ljudkort är ju inte att lägga till någonting utan att ta bort så lite som möjligt av originalsignalen.

nja alltså, ja gillar själva soundet man kan få ut ur vampen men det är brus och liknande jag stör mig på. Vill helst ha nåt som man kan finslipa ljudet med.

Ett alternativ kan vara att uppgradera till pod xt.. den fungerar även som ett usb-ljudkort.

1
Bevaka tråden