Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

STULEN DATOR!!!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skickar det här eftersom min PB G4 500 MHz Titanium blev stulen idag på ett café i Norrköping. Jag var alldeles för trött och råkade tyvärr gå ifrån den och när jag kom tillbaka var den borta, Pelles café i Norrköping.

Om någon ser en annons eller hör något om den så ring gärna mig, 070-3284931 eller 08-715 48 06. Den är lätt att känna igen eftersom ena fästet till skärmen har gått av. Det sitter också ett pcmcia-kort i den, RME Hammerfall.

Jag hade tyvärr inte backup på allt så det gör det ännu mer angeläget för mig att få tillbaka den förutom att jag verkligen behöver den och inte har råd att köpa en ny.

Alla tips är välkomna.

Tack.

David Lennartsson.

Trist som fan!!

Trist. Råkade ut för samma sak precis innan en spelning - surt!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 20:45

surt som fan... ska hålla ögonen öppna (bor i norrköping)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-21 21:02

Synergieffekter med ett stort forum. Hjälp David få tillbaks datorn!
Fruktansvärt tråkigt att höra David - tragiskt med opålitliga människor
som tar första bästa chans att leva upp till devisen "tillfället gör
tjuven". Vissa av oss har fått många sådana tillfällen men aldrig
utnyttjat dem. Ärlighet varar längst. Beklagar djupt!

Tack alla.

Ja, det är tråkigt. Klantigt av mig, jag brukar vara nästan överdrivet noga med att bära den med mig överallt och aldrig lämna den, men nu hade jag arbetat med en musikfestival i sthlm och Norrköping och var väldigt trött och tankspridd.

Så, hör ni något så ring...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-21 23:33

Håll utkik på alla marknadsplatser och lokaltidningar osv, sätt
in köpesannonser också och lura till dig tjuven. Ge honom ett
tillfälle han sent ska glömma. Typ lagligt då. Ta med en polis.
Kan du serienumret på din dator så är det också bra. Du kan
sprida serienumret på t ex 99mac, macnytt och mactorget.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-08-23 22:04

http://www.bullguard.com/badkarma/ Lite tröst kanske...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-23 22:44
Ursprungligen av Clase:

http://www.bullguard.com/badkarma/ Lite tröst kanske...

:kaaaka!:

joe.. vad kan/bör/ska man egentligen göra om man misstänker att någon säljer stulna datorer?

Tragiskt är ordet. "Tillfället göt tjuven" heter det ju, men min åsikt är att jag skall kunna lämna en sedelbund på gatan utan att någon har rätt att ta den. Tror inte att det är tillfällen som gör tjyvar, de skulle nog stjäla i alla fall. De har liksom den läggningen. Och jag vet inte vad jag tycker är värst, att folk går runt och stjäler över huvud taget eller att stjäler småsaker som egentligen inte är värda så mycket. Men jag tycker det är så j-vla lågt att sälja ut sin herder för småsaker. Snottar man en pryl värde några tusenlappar bara så är man liksom rökt i mina ögon. Precis lika rökg som om man snott något för 10 spänn eller 20 miljoner. Din dator har kanske inte så stort ekonomiskt värde i ett större perspektiv, men den betyder mycket för dig och din plånbok. Som att den ekonomiska förlusten inte skulle vara nog, jag hade känt mig så vansinnigt kränkt också att bara det hade gjort att jag utmätt ett straff på gärningsmannen som inte på något vis stått i proportion till dådet, om jag stött på honom när ingen sett. Hoppas fanskapet får nekros i dolmen.

Ps. Har du kollat om någon lämnat den till polisen? Jag hade täkt så "Oj, här ligger det en dator. Bäst att lämna den till polisen innan någon annan hinner före och snor den". Ds.

Jag beklagar verkligen, har själv blivit bestulen på ett guldhalsband värt 12.000 på min studentdag, samma dag som jag fick den också....:(
Fick som tur e tillbaka en från försäkringen -1500 självrisk.

Jag vet inte om det kan vara särskillt bra ide men prova går ju iallafall, sök efter dina filer på progam som dc eller kazaa? (finns det för mac)?

Jo, jag har polisanmält. De var ju inte särskilt hoppfulla där utan menade att den antagligen kommer att säljas emellan dem. Jag hade inte hunnit backa upp riktigt utan förlorade ca 15-20h musikarbete och en del annat viktigt. Det lär en att backa upp...

Hursomhelst har jag beställt en ny 1.33GHz från AppleStore nu, jag la till DVD-brännare så att jag inte ska slarva med mina backuper. Det svider förstås i plånboken.

Men som sagt, om ni hör något, hör av er. Det satt ett RME PCMCIA-kort i den också, bara det värt ca 3500:- som jag antingen måste köpa igen eller tänka om, jag funderar på att köpa digi-002 och bara använda det. Om någon är intresserad av ett Multiface så har jag isåfall ett.

Ja, tack iaf för sympatierna, det behövs...och skaffa allriskförsäkring, det hade inte jag...

1
Bevaka tråden