Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför försvinner ljudet när jag spolar i t.ex Winamp?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-27 14:41

Hej

Har fått problem med mitt ljudkort det är ett Delata 1010LT och det är så att när man t.ex spolare i Winamp så blir det typ och man får stoppa filen och trycka play för att det ska fungerar igen, spelar man upp en mp3 utan att spola fungerar det bra. det är gäller även andra program, jag har senaste drivrutinen(Delta_1007_web.exe installerade den igår men samma problem) och kör Windows 2000. Kan det vara ljudkortet som brunnit upp

Du har väl rensat och defragmenterat hårddisken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-27 15:25

Det låtar snarare som att du har problem med den nya drivrutinen tycker jag.
Har du provat en tidigare drivrutin? Har du provat ljudkortet i en annan dator med samma OS och drivrutin? Om du får ljud ur ljudkortet, har det nog inte brunnit upp.

  • Medlem
  • 2004-08-27 16:17

Jag har inte provat med en annan dator, jag hade ju problemet även med drivrutinen som jag hade innan. Och jo jag får ju ut ljud men det är ju när man börjar spola i låten som det skär ihop.

  • Medlem
  • 2004-08-27 16:19

Någon som vet vad det är för skillnad på de två olika drivrutinerna man kan ladda ner från m-audios sida? Delta_wdm_510027.EXE & Delta_1007_web.exe

  • Oregistrerad
  • 2004-08-27 17:53

vet inget om m-audio men med mitt WaveTerminal2496 funkar windows program i allmänhet mindre bra jmfr med ljudkortet på moderkortet. de kanske inte har implementerat ala interface till directX eller något liknande. de lägger nog krutet på ASIO och GSIF.

Men skicka det till suporten ögonaböj - du har ju inte betalt tusenlappar för att sedan upptäcka att soundblaster är ett bättre val (om än bara för mp3:or)...

kanske skulle kolla om det finns nån uppdatering t winAmp?

  • Medlem
  • 2004-08-27 21:36
Ursprungligen av bongo:

Men skicka det till suporten ögonaböj - du har ju inte betalt tusenlappar för att sedan
upptäcka att soundblaster är ett bättre val (om än bara för mp3:or)...

Jo får nog göra det och se vad dom säger.

Ursprungligen av bongo:

kanske skulle kolla om det finns nån uppdatering t winAmp?

Men tror inte det är winamp efter som det blir precis samma fel i t.ex windows mediaplayer

Jag hade riktigt stora problem med mitt audiophile 24/96 när jag uppdaterade drivarna till XP. Det sprakade och knastrade mest hela tiden oberoende av vilken buffer och upplösning jag provade.

Gick tillbaka till den jag fick med när jag köpte kortet, och sedan dess så tuffar den på som om den aldrig gjort annat.

Delta_wdm_510027.EXE har jag för mig är den gamla väl fungerande drivrutinen. Det var den andra jag fick problem med. Om jag minns rätt alltså. Du får prova, eller så får du köpa mitt 24/96 för en tusing.

1
Bevaka tråden