Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikort som DSP-kraft!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-04 20:27

det här verkar lite tufft, tydligen en uppfinning som gör att ditt geforcekort kan köra pluggar! Om detta nu funkar så lär det ju bli en garanterad hit...

http://www.bionicfx.com/

"Public beta of BionicFX VST effects will be available from this website soon!" - ska bli spännande

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-09-04 20:47

Jaså, det e därför du varit så tyst Bionik? Du har haft tänkarhatten på å lekt Professor Baltazar?

  • Medlem
  • 2004-09-04 20:50

Om det där är seriöst så låter det riktigt intressant, att inte någon tänkt på något sådant tidigare!

jag har tänkt på det tidigare men var/är oförmögen att göra något åt det

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-09-04 21:50

GM: coolt! Jag tänker på en medalj åt dig som belöning!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-05 21:30

Om man är oförmögen kan man alltid göra något åt det!

Känner mig ganska förmögen

Guld det här, nu får jag nog avbeställa motu 828 mk2 iaf

[MENINGSLÖST SKRYT]En annan har ju också tänkt på det redan i isterns forntid och experimenterat med att använda IBM's XGA-krets som DSP sådesså [/MENINGSLÖST SKRYT]

Men det verkar ju som en given utveckling det där. När kommer FPGA:erna?

Fast då var C64-hackers tidigare ute - det finns demos som använder diskettstationen som en extra processor eftersom den har mer processorkraft än den i C64:an :eek:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-06 02:41

Fick mig att minnas ett prog till 64 som kunde spela musik med diskdriven.
Man styrde den i olika hastigheter och det blev olika toner... klart udda...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 11:41

Jävligt coolt!

billigt med, köpa upp utgångna modeller kostar ju inte mycket.

En klar hit tror jag, förutsatt att det fungerar och att de satsar vidare på iden.

Men ati kort då? står bara om nvidia...

Det fungerar nästan likadant med ati's kort.. eller egentligen vilket kort som helst som fixar riktiga pixelshaders. nVidia har alltid varit de flesta utvecklarnas favorit ända sen TNT2 kom.. så det är inte helt konstigt att dom börjar där.

1
Bevaka tråden