Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Damm i processorns kylflens

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-09-05 12:39

Jag har just satt i en till hårddisk i datan och upptäckte vart allt damm hammnat, just det.... i datorn, jag blåste ur det mesta, men i processorns kylflens precis bakom fläkten sitter det jävligt mycket damm.

Hur gör man för att få bort det utan att datorn blir hjärndöd?

Detaljer: Det är en pc med AMDxp1600+, och dom är ju kända för att vara lite svettiga, det kanske inte är så jäklarns bra att det är dammigt på den?

Svara gärna fort, innan jag sätter ihop den och fyller på med syntar, det tog en halvtimme att koppla ur och få ut den...

  • Medlem
  • 2004-09-05 13:43

Försök blåsa ut det, på dammsugaren ska man kunna fixa så att den blåser istället för att suger och till det finns ibland ett smalt avlångt munstycke som i sådant fall funkar utmärkt att blåsa med. Annars får du försöka torka med en torr trasa eller dylikt. Se också om du kan skruva av själva fläkten (om du har nån) från kylflänsen, så att du kommer åt bättre

Annars finns det tryckluft att köpa på sprayburk på t.ex www.elfa.se

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-09-05 15:36

Tryckluft att köpa på sprayburk, njae jag tog min interna tryckluft och ett sugrör och blåste tills det kändes som när man blåste balonger som barn, fick bort att synligt damm och så blåste jag bort ett par råttor som byggt ett tempel på grafikkortet.

Dra inte in luften av misstag bara

1
Bevaka tråden