Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mixer som kan styra Logic?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon billig liten mixer som man kan styra reglar och panorering i Logic med?
Vore smidigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-09 16:50

Japp, jag tror... www.behringer.de har något.

Vad heter en sådan där sak?
Hittade dom på hemsidan men vet inte riktigt vad jag ska söka på på vendolin osv.
Digitalmixer fungerade inte då man fick upp en massa "riktiga" mixerbord.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-09 17:15

B-Control verkar de heta. Finns några olika.

http://www.behringer.com/02_products/b-control_index.cfm?lang=eng

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-09 17:48

Fasen, vad kostar de där rackarna egentligen, ruggigt snygga ju.
Snyggare än Mårres förslag "härom tråden"

De skulle ha ett USB-klav med samma stenhårda gavlar oxå.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-09-09 18:14

Jo, de e snygga de däringa Behringerprylarna men viktigast av allt e att de känns för j*vla bra för det priset. Har dock fortfarande inte sett om man kan montera ihop en "rotary" med en "fader"...det hade varit fint det!
Ungefär som Fadefox.
http://www.faderfox.de/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-09 18:28

Ställa dem bredvid varann / sätta ihop dem med lite epoxy?

Det har varit lite strul med drivare/midimappar till B-Control, men tydligen ska det ha kommit ut en uppdatering som gör att BCF låtsas vara en Logic Control som ska funka bra. (Iallafall vad jag snappat upp från Sound on Sounds forum.)

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-09-09 23:03

När jag testade BCF fanns inte presets men den borde väl ha kommit nu?
*kollar*
Japp! Dock finns t.ex. inte Live4 än men väl Mackie/Logic Control Emulation.
http://www.behringer.com/05_support/bc_download/preset_download.cfm?lang=eng

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-09 23:18

Riktpriset enl deras sida där är 2651:- i Sverige. Det var verkligen cheap med tanke på att prylen ju har motoriserade reglar också. Sneglade på en Logic Control på DLX igår, de är väldigt snygga men kostar...?

behringer controllen kan ju styra logic men det är ju ingen mixer..... jag tror om jag mins rätt att alla yamhas digital mixar ( typ 01v, dmx2000 osv) kan styra logic. sedan om du är händig och har vad som hslt med reglar som kan sända midi data kan du bygga din egen styrning i logics enviorment....

GL

Jag vill inte köpa något från Behringer.
Vad är Logic Control? Är det en hårdvarugrej eller bara en beteckning på en mixer som kan styra Logic?
Vad har proffsen? Jag vill ha samma sak. Har dom kanske ett ljudkort med en massa utgångar som dom sedan kopplar till en riktig mixer och sedan mixar där?

Bra tips Brunis. Hade en Yamaha 01v eller vad den nu hette en gång. Ska kolla upp om den kan styra Logic och i så fall köpa en likadan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-24 21:53

Skillnaden verkar mest vara att Beer-Inger (hon som sjunger) inte har displayer. Annars tyckte tidningen Studios testare att de hade gedigen kvalitet i testen (senaste numret).

Romanenko det som proffsen kär när dom kär logic är Logic pro med Protools HD 3 som ljudkort man kär detta ut genom ett SSL bord eller Euphnix bord vid mix.....

MEn om du vill ha bra billiga grej så kan jag rekomendera:

PRG: Logic Pro
Ljudkort: Motu 2408 Mk III med 1 st extra Alessis AI3 som sekundäre ada för kanal 9-16
Koppla alla 16 utgångarna till en SPL Mixddream som är en analog sumoning förstärkare....
http://www.spl-usa.com/mixdream/2384_inshort_E.html

Analog sumering låter bättre än digital med diters och skit......

Logic controll funkar bra att styra logics mixer med....men den på verkar egentligen inte ditt mixande eftersom det bara är en fjärrkontroll för logic...

SPLs Mixdream har även analoga insert punkter för varje kanal plus master signal vilket gör att du får det bästa ur både den analoga och digitala världen........

detta är inte ett "jätte" billigt alternativ men fan så mycket billigare en ett SSL bord och protools HD 3

1
Bevaka tråden