Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bränner man en CD-text-skiva?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 11:30

Nu kanske den här frågan inte hamnat i rätt avdelning... men men...

Jag har en CD-spelare som klarar av sk "CD-text"-skivor, dvs vanliga audio-skivor, fast med finessen att låttitlar och dylikt kommer upp på displayen.

Jag är nyfiken på hur man får in den funktionen på mina egna alster, så om någon har erfarenhet och vill dela med sig vore jag tacksam!
Program jag använder i mastering-skedet är Sound Forge, samt CD-architect. Så om funktionen finns där vore det kanon!

PS. Om jag bränner ut en mp3-skiva till audio via Nero så blir det automatiskt en CD-text-skiva, hur detta kommer sig har jag ingen aning om.

  • Medlem
  • 2004-09-10 12:47

Det är alltså brännarprogrammet som skriver ner cd-texten, vad du mastrar med spelar ingen roll. I Nero finns det en checkbox i någon av dialogerna som just slår av/på CD-text. CD-architect har jag ingen aning om vad det är, och hur det funkar.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 15:01

CD-architect är ett kombinerat masterings- och brännarprogram. Ett bra sådant dessutom.
Nåja, oavsett vilket brännarprogram det rör sig om, måste man väl ändå fylla i någon slags dialogruta om vad för text som ska visas, för jag tror inte att det är filnamnet som visas... Jag hittar inte i Nero var man gör detta heller.

1
Bevaka tråden