Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac/eMac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-19 13:25

Hur bra hade det varit om man hade använt en eMac alt. iMac som musikdator för multispårsinspelning? T.ex. Logic? Jag har en Windows Pc, men det börjar bli lite tröttsamt med Logic 5.01 nu. Går det att installera PCI kort i någon utav dem? Eller är det Firewire/USB-lösning som gäller?
Tack för svar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-19 13:41

Firewire gäller. USB i eMac å USB 2 i iMac som precis har uppdaterats rejält. iMac är nu med G5-processor, och eMac har börjat halka efter och kvalar in långt senare med sin G4 men ett lägre pris. Som musikdatorer funkar de ypperligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-19 13:55

Ok, tack för svar!

Jag tror som PF att både eMac och iMac är bra för ljudinspelning. Men ett alternativ kan vara att leta upp en begagnad powermac, så är det enklare att stoppa i fler/snabbare hårddisk och ha möjlighet till PCI-kort. En DP-G4 är inte helt oöverkomlig i pris nu, och som alternativ till en eMac är det nog inte fel (bygger förstås på att du har en skärm, eller lägger på det i priskalkylen).

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-09-19 16:44

Nya iMac G5 verkar mycket lovande för musik skulle jag vilja säga. Jag kommer att köpa en det bara är så men jag vet bara inte ifall det blir som musikmaskin eller vardagsrumsdator. Har idag en G4 2x1.25ghz som jag använder för musik. Okej, jag har bytt diskar så det är snabba och tysta diskar i den nu men samtidigt så verkar ju iMac G5 jäkligt enkel att byta diskar i, dessutom är det ju Serial ATA så de ska nog vara snabba så det räcker.

Så jag tycker nog du ska gå på en iMac G5, om du är mer sugen på en en G4 så är ju ett byte inte fel

1
Bevaka tråden