Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen trådlöst

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Till slut hade man 2000 pix över efter alla räkningar.
Sprang ner och köpte en Basstation och ett AirportExtreme-kort nyss.
Sitter (eller rättare sagt ligger) och ser på film och postar till er.
Tycker det blev snärtigare surfning också.Nu ploppar sidorna upp fort som fan.
Passade på att köpa en USB-led (liten lampa kopplad till USB:n).Riktigt praktiskt när man ska ut och sampla i höstmörkret.
Har rasat ner 5 kilo också,skönt som fan.Nu är det bara 5 kvar.
Ska inte tråka ut er mer nu.

Hadebra/Dala

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 13:59

det är så underbart med trådlöst...

Inte behöva tänka på kablar, bara sätta sig på balkongen, framför Tv´n, sängen... var man vill

Ursprungligen av Patbos:

Inte behöva tänka på kablar

Hehe... det beror ju på var man behagar sätta sig med skärmen i knät... :kaaaka!:

Trådlöst är oslagbart. Har trådlöst på min stationära studiodator också. Ju färre sladdar desto bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-27 14:34

Min studiodator åker inte trådlöst. Radiosignaler kan vara farliga för alla ljudsladdar som är i närheten, kanske ..

.. men jag tänte det att eftersom jag ändå har en 100-150 meter (om inte mer) kabel i studion så spelade en 2m TP-kabel till inte så stor roll.

  • Medlem
  • 2004-10-06 00:06

Tänk bara på att det tar väldigt kort tid att hacka en trådlös access punkt. Å nej den inbyggda krypteringen knäcks på två sekunder

  • Medlem
  • 2004-10-06 01:23
Ursprungligen av Haplo:

Tänk bara på att det tar väldigt kort tid att hacka en trådlös access punkt. Å nej den inbyggda krypteringen knäcks på två sekunder

WPA också? Verkar osannolikt.

/Mein

Mein: ja låter osannolikt. Sen hur många av dina grannar vill knäcka din kryptering så de kan komma in på ditt nät?

Rizzo: javisst sladdar plockar upp signaler. Dock är WLAN på svag effekt, men är man tillräckligt nära så. Det ligger ju också på 2.4GHz (vilket är ganska ohörbart) men har man otur kan det bli hörbara delar.

1
Bevaka tråden