Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trök-PC

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fattig & tråkig som man är, så har jag just beställt en Dell på Abis... Räknar med att kunna betala av den hyggligt snabbt, och dom hade 1000:- rabatt nu i dagarna, så det borde gå jämnt upp mot kontant.

Borde ju köpt en Mac, men jag kan bara inte förmå mej att lägga dubbla pengarna, utan skärm...

  • Medlem
  • 2004-09-29 17:06

Är själv just i färd med att eventuellt ta ett nytt hemPC-paket men det är en ren djungel. Ni som kan det här, ska man satsa på stationär eller bärbar egentligen? Jag har fått för mig att det är lättare och "billigare" att uppgradera en stationär. Jag ska ha den som musikdator till stora delar och såg först glädjen med att kunna ta med en bärbar till skogen och skapa musik där, men gör man egentligen det??? Tveksamt eller?

"Duger" ett Soundblaster Audigy 2 ZS för mjukvarusyntande...?
Internminne på 1024 Mb kommer man väl ganska långt med?

Ngt jag ska tänka på?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 17:23

Vi bygger efter specifikation & behov!
www.anderssondata.se
info@anderssondata.se
...även Hem-PC & mot "vanlig" räntefri avbetalning.

  • Medlem
  • 2004-09-29 21:01
Ursprungligen av Lemon:

Vi bygger efter specifikation & behov!
www.anderssondata.se
info@anderssondata.se
...även Hem-PC & mot "vanlig" räntefri avbetalning.

Ska kolla in sajten...man kan då kanske få en skräddarsydd "musik-PC"?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 18:32
Ursprungligen av Adde:

Ska kolla in sajten...man kan då kanske få en skräddarsydd "musik-PC"?

Japp!
Självklart!
Ring så snackar vi!

Adde... jag vägrade under lång tid att inse att mitt Sounblaster sög skit. Vet inte hur ditt kort är, men jag fick krypa till korset. I och för sig så fick jag andra problem, men det är en annan historia.

  • Medlem
  • 2004-09-29 21:04
Ursprungligen av Real Parakeet:

Adde... jag vägrade under lång tid att inse att mitt Sounblaster sög skit. Vet inte hur ditt kort är, men jag fick krypa till korset. I och för sig så fick jag andra problem, men det är en annan historia.

Idag sitter jag med ett Soundblaster Live 5.1 med latency som verkligen märks och alltför lite internminne (256 mb) mm så hela datorn hackar när jag krämar på för fullt med Reason, Cubase och några audiospår...

Är dina problem något du vill dela med dig av (nu tänker jag inte agera som någon psykolog och menar alltså inte eventuella personliga problem ) så att jag inte går i samma fälla......

Jag hade problem med att det brusade (min mixer är i och för sig en del i detta också), men framför allt hade jag stora problem med tidsfördröjning när jag spelade in audio. Spelade jag in 8 spår så kunde det vara olika fördröjning på alla spåren. Hade det vart en konsekvent fördröjning så hade man ju bara kunna göra en negativ förskjutning av dem. Det konstiga är att komoisen hade ett ännu sämre Sondplaster-kort och dator med där fungerade det riktigt bra. Lösningen var att köpa ett M-Audi Delta1010LT-kort. Samma sak som jag spelat in som audio kan jag spela upp parallellt med MIDI-spåret utan att det är någon nämvärd förskjutning. Skitbra. Synd bara att det kommer en massa knäppningar å skit när man spelar upp audiofiler. Men jag jobbar på det...

@ Adde:

Ta en titt här. Där kan du ladda ned gratis (men donera gärna en slant, de här killarna är jätteduktiga och förtjänar all uppmuntran!) ASIO-drivisar till Live!-kort. Jag körde länge med ett Live! Platinum hemma och min gamla PIII/933mhz/384MB körde glatt Cubase+Reaktor+15-20 audiospår med latency på under 10 ms.

http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1

Sedan köpte jag ett M-Audio Audiophile begagnat för ett drygt lakan och det låter såklart bättre, men inte så mycket som man skulle kunna tro.

  • Medlem
  • 2004-09-30 16:54
Ursprungligen av sawtooth:

@ Adde:

Ta en titt här. Där kan du ladda ned gratis (men donera gärna en slant, de här killarna är jätteduktiga och förtjänar all uppmuntran!) ASIO-drivisar till Live!-kort. Jag körde länge med ett Live! Platinum hemma och min gamla PIII/933mhz/384MB körde glatt Cubase+Reaktor+15-20 audiospår med latency på under 10 ms.

http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1

Sedan köpte jag ett M-Audio Audiophile begagnat för ett drygt lakan och det låter såklart bättre, men inte så mycket som man skulle kunna tro.

Tack för tipset, det kanske hjälper mig och mina problem. Funkar det så lämnar jag gärna ett bidrag!

http://www.frostnetwork.com/

gör grymma tysta datorer. tyvärr bara PC.

Har avhandlat alternativen i en annan tråd. Frostpris = Mac-pris = Går bara inte...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-30 15:57

Och för mig bidde det ingen Mac. Orkar inte vänta och PCn funkar helt OK den med. Kommer även behålla denna bärbara Mac. Så jag beställde en PC nu från Inet. Ungefär samma skäl som dig Peter.

Det blir en AMD Athlon 3000, 1 Gb RAM, 128 mb grafik, 200 gb hd, DVD/RW (16x), svart trådlös mus & svart tgb, 1280 x 1024 TFT-skärm. XP pour homme.

Smolket i glädjebägaren är att jag har Mecenat-rabatt kvar och det är halva priset på Logic, men jag får helt enkelt blunda för det.

  • Medlem
  • 2004-09-30 16:52
Ursprungligen av PF:

Det blir en AMD Athlon 3000, 1 Gb RAM, 128 mb grafik, 200 gb hd, DVD/RW (16x), svart trådlös mus & svart tgb, 1280 x 1024 TFT-skärm. XP pour homme.

Vad får du ge för den?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-30 16:53

Ca 14.

  • Medlem
  • 2004-09-30 16:55
Ursprungligen av PF:

Ca 14.

OK! Hmm, du hann svara nästan innan jag ens tryckt på ENTER.....

Lite fetare än min då, skärmen är ju lita ballare framförallt (körde 19" CRT)...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-30 17:10

Mmm, jag satte och vägde av och an, men faktiskt, aldrig att jag bär in en CRT genom dörren i denna lägenhet igen. Förbannat otympligt och old-fashioned om man väl har fått smak för den lite mer Maciga stilen... så jag försökte göra det bästa av situationen och det blev en TFT som ser snygg ut.

1
Bevaka tråden