Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna Akai skivor..

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett par akaiskivor som jag skulle vilja kopiera i backupsyfte. Men hur gör man det? Jag är inte intresserad att convertera akaiskivan och sen bränna wavfilerna. En ren och skär kopia är vad jag vill ha. Jag använder Nero 5.5.

Ja, jag har kollat google

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 02:42

Hmm, om inte windows kan läsa skivan ifråga kan det vara knepigt. Jag har inte riktigt koll på om nero kan läsa en skiva som "rådata", d v s bara läsa ut bit:arna och skita i resten. Finns ett program som heter CloneCD som gör just det.

Testa annars med att slå på alla tänkbara "ignore error" i nero, och välj "force raw reading"...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-01 02:55

Clone CD har tagits ur produktion så vitt jag vet pga att det var "för bra". Det kunde kopiera de flesta typer av skivor (även copyrightskyddade) så det var tvunget.
http://www.elby.ch/products/clone_cd/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 02:59

Clone var så bra att det gjorde folk nervösa ja. Jag har hittills inte hittat någon CD som inte gått att kopiera med CloneCD. (eller jooföresten, LM4 mkII, den CD:n är grym) Det betyder ju dock inte att det inte går att få tag på, beg:at eller warez:at...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-01 03:05

Det ryktas om att att NI gjorde ngn skum CD med hål i som inget program klarade kopiera utom just CloneCD fast jag vet inte om det e sant...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 10:25
Ursprungligen av Mårre:

Det ryktas om att att NI gjorde ngn skum CD med hål i som inget program klarade kopiera utom just CloneCD fast jag vet inte om det e sant...

Reaktor 1.0 skivan har 3 eller 4 st små upphöjningar/kullar som är typ 2 mm i diameter!
så det stämmer!

Funkade inge bra att kopiera nej

Jag ska alltså försöka fixa CloneCD?

Mårre: Jag känner igen din avatar, är det från den flashserien "Sallad Fingers"? Jag gillar den serien stark, den är väcker onekligen konstiga känslor. Vacker på ett sjukt sätt. Din bild är från "rusty spoons" avsnittet tror jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 03:29

Testade just, Nero verkar funka bra bara med vanliga "CopyCD", detta trots att windows inte gillar att läsa CD:n...

Jaså? ...jag har för mig att jag har testat det. Ska testa imorrn. Tack

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-01 12:59

Stefan: visst ere "Young Child" från Rusty Spoonsavsnittet. Jag delar din åsikt om denna serie.

Patbos: Aha! Funkade det inte med CloneCD?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 14:41

Med clone vet jag inte, vet bara att vi var tvunga att testa med typ nero, men mitt i bränningen flippade allt ur...

Mårre: Sett "Looiking for france" avsnittet? ..sjukt bra

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-02 01:28

Ah, det e samma som "Cage" va?

"I think I find France another day..."

Ja, med den där lilla snubben med ögat

1
Bevaka tråden