Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har kittat upp min ibook med ett fräscht Lexicon LX-omega, men...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Härom dagen gick jag till musikbörsen och köpte mig ett Lexicon LX-omega USB.
Allt funkar som det ska förutom den mest vitala delen. Att det ska fungera med mitt gullebarn Cubase sx. I dem löjliga programen så som Deck 3,5 som jag fick med hårdvaran hittar jag alla mina portar och det funkar att spela in. Men Cubase Sx hävdar bestämt att jag inte har några portar över huvud taget, när jag bara matar in fyra stycken fräscha nya helt fungerande.

Jag har valt att Cubase ska rätta sig efter det nya kortet och inte efter built-in-audio som defaulten säger men ikke.

Min största misstanke just nu hänger på min grundinstallation av programmet eftersom jag saknar många vitala optioner så som VST connections mf.

Någon som har råkat ut för samma problem eller kanske har en idé om vad jag ska göra.

aha men windows hittar kortet och du kan spela in/ upp med det i andra program än Cubase? Har du kört Cubase Asio setup?

Klassiskt misstag GM, då topic anger att han har "kittat upp sin ibook" så har nog windows svårt att hitta någonting alls eftersom det inte är installerat.

ojdå jag kanske glömde att säga att jag använder mac och macOSx hittar kortet själv och ska fixa allt. och operativet ska ha alla asio drivers som behövs

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-04 14:06

Nu har jag inte Essex för kartan, men det ska vara i den där menyn lite till höger om mittenmenyn... längst ned där. Upp med den settings-rutan, och bläddra fram ditt interface i den listan. På fler ställen än ett har jag för mig, men bara i den settings-panelen.

1
Bevaka tråden