Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Warning! Deep Architecture! Vad är det?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 05:23

Får felmeddelandet "Warning! Deep Architecture. Please unpack some folders" när jag bouncar en master. Inte ofta, det har bara hänt två gånger, men det skiter sig hur jag än gör. Spelar ingen roll om det är offline eller Realtime. Har letat lite på nätet, men där står det att det har att göra med Freezefoldrar. Jag har inte frusit någonting. Det är inte direkt många plug-ins aktiverade heller. Någon som har någon aning?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-04 14:00

Det låter som om du har för långa mappträd. För lång hierarki i den dära datan. För mycket undermappar.

Ursprungligen av glaader:

Får felmeddelandet "Warning! Deep Architecture. Please unpack some folders" när jag bouncar en master. Inte ofta, det har bara hänt två gånger, men det skiter sig hur jag än gör. Spelar ingen roll om det är offline eller Realtime. Har letat lite på nätet, men där står det att det har att göra med Freezefoldrar. Jag har inte frusit någonting. Det är inte direkt många plug-ins aktiverade heller. Någon som har någon aning?

Enligt min erfarenhet så uppkom detta på de första versionerna av Logic 6, men när jag uppdaterat så har jag (peppar, peppar) inte fått dessa meddelanden mer

MMM

• Oregistrerad
  • 2006-10-10 13:04

Hmm...Två år efter att jag själv skapade tråden har jag äntlligen hittat lösningen. Det handlar om ett "midifel". Eller, egentligen inte, men det har att göra med programmeringar. Låt oss säga att du gjort en snygg hihat på en takt, och så kopierar du ut den i 50 kopior, så att hihaten går genom hela låten. Sedan gör du likadant med sisådär 5-6 andra loopar eller programmeringar. Då blir det för tufft för Logic att räkna ut hur det ska renderas när du bouncar, så svaret är att limma ihop alla småboxar till färre längre boxar. Allra helst bara en enda lång box. Programmerade "lådor" som överlappar varandra har i viss mån samma effekt. Städar man bara så att det blir någorlunda visuellt överskådligt och mindre "flugskitigt" så funkar det, med andra ord.

1
Bevaka tråden