Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera projektfiler

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-05 14:41

Jag har fått en CD med en WRK-fil och en binge WA~-filer på.
Då jag inte jobbar i Cakewalk (har inte Cakewalk och vill inte installera Cakewalk) undrar jag om någon har något bra tips på hur jag kan konvertera WRK-filen till något som Cubase käkar? :hmmm:

Är det så enkelt att WA~-filerna egentligen är WAV-filer, bara att de inte råkar heta just WAV? :rolleyes:

Har inte haft tid att undersöka dem närmare när jag sitter här på jobbet.

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-05 19:33

Du har inte heller tid att döpa om en WA~ till WAV och prova? Tar ju säkert 1 minut minst!

Är rätt säker på att det är wav-filer.

Någon konverterare känner jag inte till, däremot hade jag Cakewalk installerat på frugans dator, just för att kunna konvertera gamla låtar. Nu har den datorn dött, men eftersom jag har en ny på ingång så ska det väl kunna lösa sej. Är det inte jättemånga så kan jag åta mej att konvertera. Men, det enda format Cubase & Cakewalk har gemensamt är MIDI, så det blir nog svårt med audiofiler...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-06 13:27

encore: Näe, tog mig tid att ställa frågan istället Men jag ska prova så fort jag är tillbaka i Sverige igen

Peter: Det kan vara så att WA~-filerna är WAV-filer, annars hojtar jag och skickar över filerna. WRK-filen har jag ingen användning för, om inte alla ljudspår har olika startpunkter - då är jag rökt!

Med vennlig hilsen fra Norge!
// Rizzo

1
Bevaka tråden