Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snygg datorlåda

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-10-15 20:58

Jag har en bra idé jag tänkte dela med mig av.... den är säkert redan påkommen men jag kör ändå.

Man ska montera in sin fula dator i en död 2-3HE racksynt/sampler! bara man fixar all kylning så man inte får en rykande upplevelse....

Om jag valde så skulle denna vara nice, lite datorlik:

Vilken rackare skulle ni välja?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-15 21:15
  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 21:16

Yuk!
Akai...
Näe, en Emulator III eller Voyetra-8, _det_ vore nått det!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-10-15 21:17

mårre: min bild fanns där... jag lovar!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-15 21:26

*salongsberusat fnitter*

..den är mycket snyggare live

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-15 23:14

Riktigt bra idé, apan. Åtminstone att man förvaltar samplers på något sätt, synd att slakta dem dock. Men som utvecklingen är nu så kommer nog priserna... antingen stanna upp där de är nu typ... vilket jag tror - och vända framöver... eller rasa ner till helt - ännu mer - vansinnigt låga nivåer... typ... "du får mina 5 st Akai S-1100 för 350:-"... det är faktiskt en tänkbar... på många sätt skrämmande utveckling.

Jag myser lite åt den utvecklingen, för jag har länge funderat på att maxa minnet i min S-1100. Det finns nån australisk tillverkare som gör minneskort till den, men de kostar multum.
Så när nån erbjuder 5 st. 1100:or för 350 blir jag lycklig. Då flyttar jag över lite grejor till min bruks-1100:a, har en komplett i reserv, ett par till som reservdelslager, och så kan man ju som tråden egentligen handlar om; bygga in en PeSe i ett av skalen.

S-1100 är det mest stridsvagnsmässiga gerät jag någon gång mekat i! Huj!

Nästa dator jag bygger hamnar iallafall i ett 4HE industridatorchassie som jag redan har sen tidigare äventyr. Fast den är mattsvart, man kanske skall poppa upp den lite. Tektronix-gråblå hammarlack kanske? Annars är casemoddning definitivt inte min grej...

/Rotwang!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-25 15:34

Den ser ut som ett kylskåp.

hammarlackade små skåp e ursnygga, gärna militärstukade och pultlåda, haha

Rolands gamla S-220 borde ju annars funka...

jag kör med 2 stycken 19" rack till mina datorer, det är överlägset mest "industri" över dom...
mattsvarta med en grön liten diod som lyser lite slött...
liksom Rotwand så är jag inte heller direkt "modd-killen" men det hade onekligen varit riktigt tufft med ett 19" rack i grönt eller city kamoflagestuk...
kanske borde be en polare kolla lite på det...

har tyvärr ingen digikamera så jag kan inte skicka bilder på mina burkar, men kan nog låna en digikamera om nån vill se...

förresten, det finns väl en gammal akai sampler som har inbyggd CDläsare ?
vore faktiskt koolt att bygga in sin dator i en sån...

vad jag vet så har vellan alla akias en SCSI CEN50/DB25/DB50 bak men nån kanske har fått en finfin 5¼" för CD?? annars e det 3.5" fronvis som gäller → det lilla jag vet, kol om dem har nåt chasie till ”APAN1“ i s f!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-25 18:22

~: tänkte på s220n som låda inanan jag blev äppleapa med laptop... du borde ju åka på en sån!! harju en som typ är din ståendes härbakom soffan...

ge mig apan→ dyk ner över till sthlm ·· *så vi kan simma i hammarbysjön och slicka på gamla kemikaler nån helg, haha!

*EDIT | löda om TBna och göra lite DISTacid kanske ..

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-12-03 21:09

Hmm kanske det jag ska göra med min döda s900... det är ingen som vill byta min döda mot en fungerade?
du får langa bilder när bygget blir klart!

1
Bevaka tråden