Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intressant iakttagelse

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En sak som är ganska rolig här på 99Mac är att många mac vänner försvarar mac med allt vad det går. Det är inget fel med det utan det gör de pga att de tror på Mac samt tycker om Macen.
Men när man läser inläggen i olika forum så får man ganska snabbt fram en bild, som visar starkt att många av mac användare allvarligt funderar på att lämna macen för Pc eller redan har gjort det även om deras gamla mac är kvar hos dem så har pc huvudrollen.
En annan bild som också kommer upp är att många mac användare har en Pc bredvid sin mac utan att ha sagt det rakt ut.

Det är en ganska underlig situation de här speciellt när det kommer till Pc Vs Mac diskussion i dess olika former.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-06 19:14

Sluta nu Hunter. Det enda du kan hitta på är att provocera fram de här larviga diskussionerna. Om och om igen... Om det är enda du har att komma med så kan jag bara hoppas att du skaffar dig ett liv nån gång!

[ 06 Oktober 2002, 19:16: Meddelandet ändrat av: Earth ]

Underligt? 95 procent av världens PC marknad är windows! Det är ju det vill ändra på så vi kan få jobba i en trevligare miljö men framför allt en bättre och mer produktiv miljö. Jag har förståelse för att man har PC vid sidan om när så är fallet. Det finns ju Virtual PC av en anledning. Men det också många proffsiga nätverks tekniker som dagarna i ända löser windows problem och kommer hem och har mac för de vill inte hålla på att lösa problem hemma .... www.apple.com/switch

Jag tycker precis det är tvärt emot vad du upplever. Det är förvånansvärt många som bytt från PC till Mac här på forumet. Jag stöter dagligen på inlägg, skrivna av nya Mac-ägare som berättar att de lämnat den mörkgråa PC världen. Endast ett fåtal personer här på 99mac har påstått att deras nästa datorinköp ska bli en PC, och det av ekonomiska skäl. Macen är lite dyrare i inköp en en PC, men så är det väl med allt, bättre grejer brukar kosta mer.

Så jag vet inte riktigt hur du har fått den uppfattningen som du har. Jag tycker den känns väldigt främmande!

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-06 19:18

Nej nej nej Cube... haka inte på. Snälla alla kan vi inte se om Hunters 100:e försök självdör i startblocken?

• Oregistrerad
  • 2002-10-06 19:20

Hunter du har fel. Det är fler som går ifrån PC till Mac...

*Jäsp*

Sånt här orkar vi inte med igen. Stänger tråden. För lite "PC vs Mac" hänvisar jag till en redan befintlig diskussion på adress:

http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=1;t=001896

1
Bevaka tråden