Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

asio4all, tack sawtooth!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 09:20

I något inlägg under, tipsar sawtooth om en "universiell" asiodrivrutin till vanliga ljudkort.

www.asio4all.com är adressen.

tankade ner och prövade på min bärbara HP´s inbyggda ljudkort.
går in i cubase och väljer att köra med asio4all drivarna istället, pillar lite på den mycket enkla kontrollpanelen och wow!

Funkar skitbra, låg latency och allt!

Stort tack till det tipset än en gång sawtooth! Du har sparat mig pengar på ett ljudkort till den bärbara på ett tag! tills jag behöver fler in och ut vill säga, men "ute på fältet" duger den mer än väl nu!

Till er som funderade på att testa, gör det!

Måste också testa nu när jag inte har någon motu längre, fast mina ram suger kraftigt tack för tipset :kaaaka!:

EL COOLO MONDO! Jag kan spela VST-synthar på mitt 120-kronors ljudkort!! Funkar mycket bättre än mitt Event Darla som jag sålde!!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-29 01:06

Wow, min IBM-laptop kommer nog gilla det här!

Ska installera på min laptop med, en sån här grej är nästan för bra för att vara sann, men det funkar otroligt bra!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-29 01:41

Säg inte så Dalleponken! Nu bara måste jag ju packa upp min ur väskan för att installera...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-29 02:39

Nej, det ville sig inte alls det. Floops lirade lite lätt men prestandan var inte bättre än de vanliga drivarna.

Näää? Vad synd! Jag testade FM7 först med de vanliga drivarna, sedan med asio4all, och vilken natt-och-dagskillnad. Får se vad min Fujitsu laptop säger när jag provar med den..

1
Bevaka tråden