Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för Os 10.3.6

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni som äger en mac vet att det den senaste uppdateringen för oset är 10.3.6 men om ni skulle äga en G4 MDD så föreslår jag att ni väntar ett tag tills nästa uppgradering är gjord!

Det verkar som om uppdateringen fuckar upp utljudet i det interna ljudkortet.
Nu använder väl inte så många av oss det kortet för lyssning men ändå!!!

Här finns det en länk

Jahaja.....jag har en MDD och kör 10.3.6 sedan den släpptes. Har inte märkt något, men då kör jag väldigt lite genom de inbyggda högtalarna. Min MDD har ingen ljudingång heller.

Å andra sidan verkar det ju som om en zappning av PRAM:et verkar lösa det för de flesta i den tråden.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jahaja.....jag har en MDD och kör 10.3.6 sedan den släpptes. Har inte märkt något, men då kör jag väldigt lite genom de inbyggda högtalarna. Min MDD har ingen ljudingång heller.

Å andra sidan verkar det ju som om en zappning av PRAM:et verkar lösa det för de flesta i den tråden.

Sorry om jag skrev lite missvisande!
Det är ljudutgången som är problemet.
Jag uppdaterade själv till Os 10.3.6 och har detta problem på en MDD Dual G4 FW800..
Zappa PRAM fungerar så länge man ej bootar om.. då är man där igen.
Det som funkar bäst är att stoppa in en miniplugg (freestylelur el dyl) i CD utgången. Då försvinner den förstärkta signalen.

Som du påpekar så är det kanske inte något större problem då man inte (i alla fall inte jag) använder det interna ljudkortet så ofta

Men ÄNDÅ :eek:

1
Bevaka tråden