Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka komponenter till Athlon64 ? (Offtopic)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-13 12:32

Jag har, trots att jag är en Macsnubbe, övervägt att tillfälligt köra en PC för att få lite bättre prestanda. Normalt kör jag en Powerbook, men behöver för ett specifikt jobb lite mer kraft. Vill inte lägga 30.000:-

Jag har tittat ut en låda som jag vill använda, och tänkte fylla den med moderkort, processor, minne och grafikkort. Trots att jag postar här, så är ljudkortet inte viktigt. Vad som är viktigt är att jag får bra prestanda, till lågt pris och att allt funkar smärtfritt tillsammans. Låg ljudnivå är viktigt. Grafikkort har jag ingen aning om vad jag ska skaffa... Jag vill ha hyfsad prestanda utan att lägga 4.000:-

Datorn ska främst användas till Photoshop, och efter det kanske till spel eller säljas.

Hellre billigt än supersnabbt, men jag vill inte skära för mycket i prestandan. Jag har kommit fram till att Athlon64 nog är ett bra val att bygga en dator runt. Har ni förslag på var jag handlar billigast och bäst?

http://www.shg.biz har ganska låga priser, men som sagt; villket moderkort, vilket minne, vilken processor?

Väldigt tacksam för svar, även om det är offtopic. Jag litar på era omdömen.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 09:05

www.datorbutiken.se
www.komplett.se

är två butiker som är mycket bra och billiga!

När det gäller själva bygget, A64 är nog en bra satsning med tanke på att 64bit programvara lär växa mer och mer snabbt.

Tips om ett ställe där det finns 1000 trådar (nästan) om datorbygge med bland annat a64.

www.sweclockers.se

kolla deras forum! har ett speciellt AMD forum med!
Sök där, och fråga på det du inte hittar...

  • Medlem
  • 2004-11-15 15:52
Ursprungligen av Patbos:

www.datorbutiken.se
www.komplett.se

är två butiker som är mycket bra och billiga!

När det gäller själva bygget, A64 är nog en bra satsning med tanke på att 64bit programvara lär växa mer och mer snabbt.

Tips om ett ställe där det finns 1000 trådar (nästan) om datorbygge med bland annat a64.

www.sweclockers.se

kolla deras forum! har ett speciellt AMD forum med!
Sök där, och fråga på det du inte hittar...

Tack så mycket!

Jag fick lite hjälp här också:
http://www.offtopic.se/showthread.php?t=46364

Det enda jag fortfarande inte riktigt fattar är vilket minne man ska välja... kan man köra dual channel oavsett om man kör socket 754 eller 939, eller?

PS Satan vad de stavar illa på Sweclockers forum. :kaaaka!:

NU vet jag inte vilken av typ A64 som är bäst. Men det är en kraftfull och prisvärd processor.
Sen rekommenderar jag ett Abit moderkort och Kingston minne. Bägge är bra pålitliga och prisvärda märken.

  • Medlem
  • 2004-11-15 17:57
Ursprungligen av GlobalMotion:

NU vet jag inte vilken av typ A64 som är bäst. Men det är en kraftfull och prisvärd processor.
Sen rekommenderar jag ett Abit moderkort och Kingston minne. Bägge är bra pålitliga och prisvärda märken.

Tack, ska definitivt hålla det i åtanke!

1
Bevaka tråden