Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekommendabelt icke-USB-midi till XP?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-15 13:49

Tjohejsan! Någon som har nå't tips? Jag funderar på en Emagic Unitor 8 "den äldre", finns fler interface av samma klass och med något mer säker framförhållning drivrutinsmässigt? Storleksmässigt är 4 x 4 fullt tillräckligt dock. Förslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-15 14:06

Jag har en Emagic Unitor8, den äldre, till min dator hemma. Bud?

Själv skulle jag gärna köra ett Steinberg Midex 8 (USB, då min laptop inte har serieportar) för att kunna nyttja Steinbergs MIDI-kodning på ett bättre sätt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-15 14:30

Ja, de har ju rasat rejält i värde med tanke på att Emagic helt gått över till USB. Så... budet blir lågt - finns ju även en risk att drivrutiner inte kommer hänga med i uppdateringar framöver osv... så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-15 14:33

Då har jag nog bättre nytta av det själv antar jag, iom att det fungerar finfint.
Det kommer att bli trist den dagen då det inte finns drivare dock ..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-15 14:50

Mmm...

Eftersom jag står till att köpa något så är det bra om den utvecklingen ser ljus ut. USB kan nog funka helt OK det med, det var mest att jag hört snicksnack om att det "laggar", kan vara en fet myt också, inget jag har upplevt själv heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-15 15:08

Att USB laggar har jag inte heller märkt, det är därför jag vill byta till USB-grejor iom att serierportar är på väg bort ..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-15 15:10

Jepp. Det blir nog USB iaf

Är också lite små-orolig över drivare. Har ett Unitor 8 Mk1 och ett AMT8 så portarna löser sej ju (kör USB nu med gott resultat).

Men man lär ju vara kokt vid nästa större Windows-uppgradering... Nåja, nästa Windows verkar bara innehålla nackdelar för oss musiker så man får väl frysa utvecklingen helt enkelt.

1
Bevaka tråden