Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire 800-diskar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag går och funderar på en Firewire 800-disk till min Powerbook. Har hört att det är lite outforskad mark. Nån som kör på det därute?

LaCie tyckte någon att man skulle satsa på i en tråd. Vad tror ni om dom här?

http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=46343&group=normal&stamp=1100558745&extended_info=378227

Jag har en LaCie d2 Extreme FW800. Den känns stabil och pålitlig men då jag bara har FW400 kan jag inte säga om den funkar bra i 800-läge. Min bandkollega kör sin i 800 (på PC) och tyvärr verkar det ställa till bekymmer med hans TC Powercore FW. MOTU 828 mkII kör däremot på som vanligt.

Så det kan ju vara en idé att kolla upp kompatibiliteten med övriga FW-enheter om du har sådana.

  • Medlem
  • 2004-11-17 19:03

Jag kör åxå en lacie d2 extreme med fw800. Kör den i 400 på min g4´a men har provat att köra lite på en g5 över 800. Och jag blev ganska förvånad att det inte skillde något markant i hastighet, knappt någonting faktiskt. G5´an var iofs ingen värsting utan en enkel 1,8 men man tycker att man borde märka skillnad mot 400 iaf. Och lacie skryter ju lite med att deras extreme diskar på fw800 skall vara upp till 50% snabbare än "vanliga" fw800 också ?!

1
Bevaka tråden