Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Emagic AMT8... bra/dålig?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 16:06

Hejsan!

Jag funderar på att köpa en beggad Emagic AMT8 då jag behöver fler MIDI in/out. Idag kör jag en Emagic MT-4 och en MIDI Merge men det räcker inte längre.

Är AMT8:an ett bra köp och vad ska man i så fall betala för en beggad?

MVH
Demokid

Till vilka applikationer använder du midi?

Om du använder Logic är den ett jättebra köp eftersom AMT = Active Midi Transmission för att göra en lång historia kort så slipper du att midi är fördröjt gentemot Audio osv.
Steinberg har en egen standard (surprise) som fungerar med deras egna midi interface.

Jag tycker dom är kanon, men det är väl ett litet frågetecken om man sitter på en modern PC, och planerar att uppdatera OS så småningom...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 18:26

Jag kör Windows XP på en hyfsad snabb maskin P4 2.4 GHz. Jag kör Cubase SX vilket funkar jätte bra men jag behöver fler MIDI In/Out. Tanken är att varje synth ska ha en egen MIDI kedja då jag kör ganska mycket CC, SysEx vilket segar ner en lång kedja.

AMT8 är väl ett USB interface?

MVH
Demokid

Du tror jag att det är en bättre investering att gå för Steinbergs Midex-8, eller vad det heter. Framtiden för AMT-8 är, hrm, något oviss...

Demokid; Köp ett steinberg interface istället, dels eftersom du kör PC och dels eftersom du använder Cubase, du får mycket mindre strul så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-22 13:11

Hej!

Tack så jätte mycket för informationen grabbar!

MVH
Demokid

Fördelen med amt8 är att de verkar va mycket vanligare.. och därmed billigare på begagnatmarknaden.

1
Bevaka tråden