Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Qubase...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag ska koppla ihop gitarren, v ampen,förstärkaren och datorn hur gör jag då?

En annan fråga är varför ljudet blir väldigt cleant och lågt då jag spelar upp...(har kopplat gitarren till stärkaren och den till daorn.) hur ändrar man det?

Jag sitter med en hemmastudio där jag kopplat gitarren direkt till en Behringer förförstärkare och kör sedan med Guitar Rig från NI i datorn. Får grymt bra ljud och jag behöver inte någon förstärkare längre. Funkar på den hobbynivå jag befinner mig iallafall! Att ljudet blir lågt kan väl främst bero på att du inte skruvat upp volymen tillräckligt?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-26 13:25

Följande tråd förklarar problemet riktigt bra, måste jag säga:

http://www.99musik.com/forum/showthread.php?t=7609

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-26 14:02

Låg nivå kan kompenseras av antingen 'normalizing' eller av en kompressor. Har du låg innivå föreslår jag att du höjer den då signal/brusförhållande blir lägre, och då behöver du inte komprimera lika hårt för att få ut mer utnivå.

Tjena här här kommer en fråga till er experter. jag har gjort en låt och gick in på project setup för att kolla vad det var, jag ändrade inte på någon inställning utan tryckte bara ok. sedan så kom det upp en skylt där det stod " samplerate could not be set. this may be due to the sampleclock being set to external sync" nu låeter det ingenting när jag spelar upp. blir lite irriterad, kan inte hitta felet, vad ska jag göra?????

antagligen ljudkortsinställningarna som bråkar

1
Bevaka tråden