Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intervju (film) med Howard Jones

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 09:52

Om det ät någon som undrar var grönsaksförsäljaren "havrejonas" tog vägen så finns det en intressant dokumentär att titta på här:

http://www.rlmusic.co.uk/mals_site/articles/hojo/HoJo_384.wmv

Lite äldre, högre hårfäste men samma sköna syntkille.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-24 10:17

Fan dom använder ju bilder på min Jupiter-8 och Prodigyn i videon!!!! Jag tog bilder på mina synthar till min hello.to/synthesizer sida!! Coolish!

MVH
Demokid

Stäm dem! De har säkert rika. Stäm dem! De har stulit dina bilder. Stäm dem!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-24 11:55

Orsaken varför jag tog bilderna var att alla bilderna på analogsynthar på nätet var så kassa. Dom var små, mörka, oskarpa m.m. Jag försöket ta så bra bilder som möjligt, hur ska man annars kunna se hur syntharna ser ut.

"Information want to be free"

MVH
Demokid

Är det bara jag som tycker att Howard ser ut som någon sydafrikansk terrorist ur någon amerikans actionrulle? Eller från någon cyperpunk-film?

  • Medlem
  • 2004-11-24 13:08

Fan va skoj. Riktigt intresant att höra vad han säger om gammalt vs. nytt.

Finns det fler intervjuer så posta gärna.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-24 13:14
Ursprungligen av 18db:

Finns det fler intervjuer så posta gärna.

Det finns en intervju med Bob Moog oxå ...

http://www.rlmusic.co.uk/mals_site/articles/bobmoog/RLi_512.wmv

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-11-24 14:33

Det finns en Moogfilm oxå... :kaaaka!:

Men jesus. Han är ju precis lika trist som han alltid varit. Jag fattar absolut inte vad han gjort för mänskligheten, fast jag till och med lät mig pennaliseras till att gå och se honom live i Lund för sisådär 20 år sedan. Trist tråkig tradig.

Ursprungligen av sawtooth:

... fast jag till och med lät mig pennaliseras till att gå och se honom live i Lund för sisådär 20 år sedan.

Tror det var en viss lång kille i din klass som mer eller mindre tvingade oss att följa med

  • Medlem
  • 2004-11-25 08:50

Minnesvärd är även videon där han äär omgiven av typ 12 dx7or

Kul att se, om än lite tråkig klippning. Howard var ju den som fick mig att lyssna på synt, har fortfarande kvar originalkassetten från hans debut. Kan inte hålla med om att han var trist, han var ju absolut nyskapande på sin tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-24 18:03

Nä Howerd var ju Kung!! Kommer ihåg att jag såg en konsert på TV när jag var liten... det var väl då jag ville ha synthar (även om jag inte visste vad en analogsynth var). Han var omringad av A-frame ställ med synthar. Kommer inte ihåg vilka det var men troligen Prodigy, Jupiter-8 m.m.
Låten "Things Can Only Get Better" är min favvo... underbar funkig bas.

MVH
Demokid

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 19:51

Howard rockar!

Haha Demokid! Precis den konserten (antar att du menar en som visades på SVT runt 1986) var det som delvis fick mig intresserad av synthar också. Lärde mig slingan till "Hide and seek" efter att jag sett den

@ tublenco: så var det nog!

Konserten var inte så dum, trots allt. Det var dock inte Howards förtjänst. Jag tokdiggade den skäggige trummisen som stod upp och hade Simmons stora baskaggar hängande i huvudhöjd. Bisarrt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-25 12:56

Hej!

Jag råkade lägga upp samma länk på Moog forumet. Killen som gjort filmen bad om ursäkt att dom använt mina bilder. Mitt namn kommer stå i slutet av intervjun på DVD:n!

MVH
Demokid

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-25 13:50

Demokid,

Jag såg ditt inlägg på Moog-forumet igår kväll ... Kul!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-25 15:57

Missa inte Howard på SAMA 13 Maj!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-27 03:49

Shit, han kommer till Sverige? Det är ju onekligen kul. Jag har aldrig gått på en SAMA-tillställning. Kanske vore dags för det. Det ska visst vara flera plattor på G, jag fick mailsvar av HJ personligen för några månader sedan och han berättade att det var mycket på G. Samlingen var då redan släppt.

Oj! Är ni fler som har fått mail direkt från musikerkändisar?
SAMA kan vara kul om man kan ta det med en nypa salt.

1
Bevaka tråden