Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sampling?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag producerar mycket hip hop beats, och har försökt sampla lite på senaste tiden.

Min fråga är, vet ni nått grymt samplingsprogram? :rolleyes: där man kan fixa takten, o mycket annat.

just nu kör jag med ett väldigt simpelt program där man bara klipper ljudsnuttarna.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-11-24 21:32

Sound Forge har en ACID toolbar som jag brukar använda (den markerar takten med tre streck för 2:a, 3:e å 4:e slaget). Klart smidigt!

Mårre. ok sound forge låter grymt, vet du nåt program eller någon sida där man kan få en snabblektion i hur man använder sound forge?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-11-25 01:18

Njae, det följer med en manual iofs. ACID-funktionen har funnits med sedan 5.0 har jag för mig.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-25 01:27

Jag brukar använda recycle, framförallt vid trumsamplingar... i övrigt skulle jag nog köra kontakt eller exs24 el ngn liknande mjukvsampler

SoundForge är fantastiskt. Jag använder 5.0 till att skära till alla mina ljudfiler. ACID loop tools är en gudagåva.

Men det är bara en ljudeditor. Du kan inte spela på dina samplingar i SoundForge eller påverka dem i realtid. Programmet är tänkt som ett komplement till audiosequencers och samplers.

Som jag förstod det så ville du kunna spela upp dina samplingar också. Eller var det missförstånd?

okej.. jag försöker just nu lära mig soundforge, men aa jag vill kunna klipppa, hitta takt, och klippa. Ja det mesta man kan göra me samplingar.

1
Bevaka tråden