Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Många UADkort med 1 plugg?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter den kryptiska titeln så är min frågeställning följande: Om man köper sig 2st UAD-1-kort och vill köpa till lite roliga pluggar, vad är det som gäller då (både rent tekniskt och lagligt)? Räcker det med att köpa en plugg och köra den på båda korten, eller är de (=mackie) supergiriga och kräver dubbla uppsättningar pluggs?

Ps. Detta förutsätter ju att det går att köra 2 kort på en dator, men det går... Väl?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-26 18:55

Varje licens låter dig köra pluggen på upp till fyra kort (vilket väl f ö är max vad du kan stoppa i en och samma dator...). Den binds dock till fyra specifika kort, inte till ditt kort nr1 + tre andra godtyckliga såvitt jag förstått...

Mackie har f ö inget att göra med UAD-1 längre, eftersom Universal Audio själva tagit över även distributionen. Kolla www.uaudio.com för mer info.

Ahh... Tack för svaret. Är det fortfarande Luthman som är generalagent eller har någon annan tagit över den biten då?

Jag svarar på min egen fråga. Det verkar som om Fitzpatrick har tagit över den produkten men Luthman har den fortfarande på sin sajt... Hmm... Är det Luthman som är lata och inte plockat bort den, eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-26 19:43

Inte den blekaste. Köpte mitt kort på Estrad i sthlm...

Kolla upp priserna dock, om du inte tänkte köpa studio-pack, men vill ha LA-2A och 1176 LN kan det vara idé att försöka få tag på något av de kvarvarande mackie-paketen...

http://www.musiklagret.se/

project med la2a för 3999:- .. säg gärna till om ni hittar bättre/liknande pris

Bara kortet + några få plugins för 2995:- (danska) finns här;:
aage

det verkar ju va mackie-releasen med la2a och 1176ln.. cooolt!

1
Bevaka tråden