Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med min Alesis Micron!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-04 21:51

Hej!

Köpte en alesis micron från musicstorekoeln, får den hemskickad...Allt är i sin ordning.
När jag i förrgår skulle börja lira på den så får jag inget ljud.

Får panik, har bara använt den i högst 15 minuter.

VAD kan det vara för fel? Såg att Mårre har en Micron. Har du råkat ut för samma problem?
:eek: :eek: :eek:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-04 22:04

Du kanske har parametern Local ställd på Off. Kolla det. I så fall "hörs" den bara över MIDI. Så bör den inte vara inställd från början dock. Jag förutsätter att du testar med ett par lurar istoppade i Phones-utgången... )))

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-12-04 22:22

Maxen: grattis till ett lyckat köp (om du bara kan få igång den).
Det första jag gjorde med min när jag fick den var att slänga i senaste OS:et samt de uppdaterade patcharna. Sedan vare bara tuta å köra. Local ska normalt sett inte var satt i "off"-läge men man vet ju aldrig. Faktiskt ingen aning vad det kan vara (om du inte kopplat fel vill säga, byt alla kablar å kolla med lurar som PF sa ovan).
Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-05 12:14

Panik!!!

Har kollat alla inställningar på den, local on och sådant.

Till min stora förvåning så började den funka igårkväll:S

Sen när jag skulle börja spela in idag så var den naturligtvis död:(

Min gissning är att det är os:et som behöver uppdateras.
Så jag laddar hem nyaste uppdateringen och försöker få in den i cubase.
Sysex-filen hittas inte.

Mårre, har du lust och beskriva för mig hur jag skall gå till väga vid uppdateringen?
Skulle uppskattas som fan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-05 12:17

Leta upp ett sysex dump utility: Alesis har t ex ett eget (en applikation).

  • Medlem
  • 2004-12-05 12:20

Det där låter mer som glappkontakt någonstans. Dvs om den fungerar ena dagen men inte nästa. Om inte Micron har ett rykte om sig att bete sig på det sättet då, vilket jag inte hittar något på nätet om.

Om du inte lyckas fixa det på något sätt så är det nog tyvärr så att du får skicka tillbaka den. Med en rejäl beskrivning av problemet, annars kan det hända att de bara testar den och tycker att den fungerar eftersom den råkar fungera just då.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-05 12:20

Möjligt att det är en DOA som inom datorernas värld. Dead On Arrival.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-05 13:31

Riktigt stabilt med VA. Skicka tillbaka den. Du har väl garanti? Jag skulle inte vilja ha en synt som är så pass opålitlig särskilt när den är så pass ny.

Skaffa en Andromeda, min funkar varje dag.

\\Gnutten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-05 14:56

SUCK........

Jahaja, då har man lärt sig en läxa.

Fick till slut ordning på os:et

MEN ännu inget ljud, skall testa och uppdatera ljudbanken också för sakens skull.

Ser nog ut som om jag får returnera den till dom.

1
Bevaka tråden