Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort rysk tangentbordslayout???

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ooops...?
Jag var tvungen att lägga in ryskt language kit för ett jobb, och får nu inte bort det ur systemet!
Det är ett litet helv.., för tangentkommandot för in- och utzomning i PaMa är samma som systemkommandot för byte av language, så varje gång jag zoomar in eller ut, så blir det ryska posten på skärmen...
Jag har plockat bort vareviga fil som har med ryska, kyrilliska, unicode hex input att göra, men det envisas i alla fall...

• Medlem
  • 2001-10-07 17:10

Jag föreslår att du kollar att den tangentbordslayout du vill ha är den enda förvalda, då finns inget att byta till lixom. Control panels -> Keyboard.

Njaeoaee...:-)

Det är det som är det mystiska så att säga
Skriftsystem: Latinskt
Förbockning på Svensk i fönstret under...

Å likförb... byter apparaten till ryskt tangentbord när jag zoomar in i PageMaker.
Det finns inte en kyrillisk fil så långt ögat kan nå i systemet...
Jag har t o m kastat Unicode...

Precis....!!

Det är just detta problemet som jag råkat ut för också.... Mycket störande, men hur gör man för att få bort det?

Kom på en lösning!!!!

Sätt in system CD-skivan och gå in i mappen "Programinstallationer" och därefter in i mappen "Skriftsystem". I den mappen startar du installeringsprogrammet "Istallera skriftsystem" och väljer "Ta bort" i rullgardinslisten. Kryssa i det (o)önskade alternativet du vill få bort och välj avinstallera. Starta om datorn och - vips - så är problemet avklarat!!!

• Oregistrerad
  • 2003-07-09 16:45

jakoby = geni!! (tack)

1
Bevaka tråden