Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar detta ihop??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Har fått ett erbjudande på en dator, från början sitter det ett soundblaster kort i den men det tänkte jag eventuellt byta ut mot ett Delta Audiophile 2496
frågan är om dessa grejer passar ihop?? Ska köras som en "musikdator"

Modell: HP Pavilion d1260.se
Processor: intel Pentium 4, 550, 3,4GHz
Chipsset: Intel i915-P
Interminne: 1024MB DDR2 (533 MHz)
Hårddisk: 2x160GB
Operativsystem: Win XP
Förslag på Ljundkort: Delta Audiophile 2496
Förslag på MIDI interface: Midisport 8x8
Seq. Program: Cubase SX

Kan detta funka bra ihop tro???

Vore mycket tacksam för svar!!!

MVH Christofer

Det där kommer att funka fint. Väl tilltaget med allt man behöver. Sedan beror det ju på vad du ska ha musikdatorn till. Kör du bara softsynthar och elektroniska instrument blir det bra med Audiophile. Ska du spela in sång och akustiska instrument med mikrofon kan det vara en god idé att kolla på ett ljudkort med en mikrofonföstärkare osv. Men datorpaketet ser alldeles utmärkt ut.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 21:02

Ja, det verkar ju rocka fett det där! Fast jag skulle satsa på ett annat ljudkort!
RME exempelvis! http://www.rme-audio.com/english/index.htm

Hittils har jag kört reason, men vill kunna köra med mina hårdvaru syntar utan att behöva sampla in allt i reason. så jag tänkte gå över till Cubase.

sång är det tänkt att det ska spelas in......nu kör jag genom en Behringar Mixer, fungerar ganska bra tycket jag.
ska nog fundera lite på ljudkortet som ni säger...men man har ju inte hur mycket pengar som helst .....tyvärr:-)

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 21:15

Se till att få 550 Mhz minnen så kommer det att flyta på mycket bättre, problemet är bara att HP, som många andra stora tillverkare kör med egna "original-delar", vilket gör att priset kan springa iväg...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-06 21:37

Tråkigt ljudkort, annars är det nog prima serru!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 22:25

Kommer funka myyyyycket bra

1
Bevaka tråden